1401-01-02 19:31
498
0
79239
به قلم محمد دیلم کتولی؛

«صنعت بیمه ، بستر مناسب تحقق شعار سال رهبری»

محمد دیلم کتولی نوشت: با بوجود وجود آمدن تحولات نوین در سبک زندگی مردم و ورود به عصر اطلاعات ، در «صنعت بیمه» نیز مثل سایر صنایع تحولات بسیار شگرفی رخ داده است.

به گزارش گلستان ما؛   با بوجود وجود آمدن تحولات نوین در سبک زندگی مردم و ورود به عصر اطلاعات ، در «صنعت بیمه» نیز مثل سایر صنایع تحولات بسیار شگرفی رخ داده است.
 « صنعت بیمه » در مقاطع مختلف و حتی در زمان وقوع حوادث و بحران ها ، می تواند نقش مهمی را به عنوان تکیه گاه مالی و پشتیبانی بزرگ اقتصادی برای مردم ایفا کند .
این صنعت اساساً یک«صنعت پولساز »بوده و ریسک وارد بر ارکان جامعه را تقریبا به صفر می رساند.
 متاسفانه این بخش تا حدود زیادی نادیده گرفته شده و مغفول مانده است .
دلیل عمده آن یعنی « دلیل غفلت مردم از صنعت بیمه» وجود نداشتن آگاهی و نبود « فرهنگ بهره برداری از بیمه» است .
مثل تبعات سیل سال ۹۴ و ۹۸ استان گلستان که اگر پوشش های کامل بیمه ای وضع شده بود و مردم می توانستند خسارت‌های وارد شده را از طریق بیمه دریافت کنند و به آنها این خسارت ها پرداخت می‌شد ، بخش عظیمی از مشکلات مالی  و اقتصاد ی استان گلستان حل می‌شد .
«توسعه فرهنگ بیمه» و توسعه «فرهنگ کسب درآمد از طریق فعالیت اقتصادی هوشمندانه » مبتنی بر عملکرد دانش بنیان می تواند اشتغال زایی بسیار زیادی را در سطح استان گلستان ایجاد نماید.
 به عنوان نمونه، می توان گفت که حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰  عنوان پوشش بیمه‌ای وجود دارد برای مردم ناشناخته است و یا از مزایای آن هیچ نوع استفاده ای نمی شود
 اگر تعدادی از این پوشش ها توسط شرکت‌های بیمه‌ای به طور کامل اجرا و در اختیار مردم قرار بگیرد و از طریق « فرهنگ‌سازی و آگاه کردن مردم » به فرهنگ استفاده از بیمه از یک سو و انجام تعهدات دقیق  بیمه گر شرکتهای بیمه  ، از سوی دیگر  انجام شود ، بسیاری از مشکلات جامعه مخصوصاً بخش اشتغال قابل حل خواهد بود .
 اگر در یک نظام و سیستم اقتصادی ، کسی « ریسک اقتصادی »  شما رو بخرد و برای ریسک اقتصادی شما هزینه بکند و شما برای ریسک اقتصادی خودتان از « هزینه های زندگی » ،« پس اندازها و پول هایی که برای آتیه فرزندان تان در نظر گرفتید »استفاده نکنید قطعاً رشد اقتصادی شامل حال شما می شود.
اگر « صنعت بیمه‌ » بتواند « ریسک های اقتصادی» را به عهده گرفته و پوشش های مختلف بیمه های اقتصادی را ارائه بدهد بسیاری از مشکلات «اشتغال و کارآفرینی» در استان گلستان حل خواهد شد.
 صنعت بیمه در استان گلستان بسیار بکر بوده و بسیاری از مردم از پوشش های بیمه ای خبر ندارند و بسیاری از شرکت های بیمه ای به تعهدات خود در قبال بیمه شدگان آنطور که باید، عمل نکردند خیلی از مردم زمین های کشاورزی خود را بیمه کردند وقتی با خسارت مواجه شدند نتوانستند خسارت قابل توجهی را از شرکت های بیمه دریافت کنند و این موضوع ، به نظر می رسد که نقش کلیدی صنعت بیمه را خدشه دار کرده است .
 کسی که خودرو خودش را با یک پوشش بیمه‌ای بیمه کرده ، اما در زمان سانحه  نتوانسته از این پوشش کامل استفاده نماید  دیگر توجهی به صنعت بیمه ندارد .
اینگونه به نظر می رسد که « اهل فن » وکسانی که از صنعت بیمه« آگاهی و دانش  » کافی  دارند و با « فرهنگ بیمه گری » آشنا هستند باید وارد عرصه شوند .
 نگارنده متعهد خواهد شد که اگر « صنعت بیمه در استان گلستان » بر اساس استاندارد های بین المللی صنعت بیمه عمل کند ، چیزی به عنوان « بیکاری ، اشتغال ناقص و تولید انجام نشده و کارخانه تعطیل شده » نخواهیم داشت و با کمک « صنعت بیمه» و ارائه پوشش های مختلف بیمه به تنهایی برای حل مشکلات اقتصادی استان گلستان کفایت خواهد کرد .
 این توانایی در «شرکت های بیمه » وجود دارد که در سال ۱۴۰۱ با کمک و مساعدت مسئولین استان ،« شخص استاندار » و معاونت اقتصادی استانداری و کسانی که دست‌اندرکار مسائل اقتصادی در مجموعه دولت در استان گلستان هستند ، مشکلات اقتصادی مردم را در بخش اشتغال رو حل کنند و این انجام پذیر نخواهد بود مگر  از طریق آشنایی مردم با« فرهنگ بیمه» « آشنایی بیمه گر ها » با مشخصات نُرم های بیمه و اعمال دقیق قوانین بیمه در استان گلستان که انشاءالله با عزم ملی ، قابل اجراست.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.