1400-12-10 02:24
699
0
78899
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران:

عده ای با مافیای سیگار همراه شدند/ ماجرای کارشکنی ها در دخانیات چه بود؟

شیخان گفت: منافع مالی در مارکت سیگار بالای ۶۰ هزار میلیارد است و عده ای با این مافیای سیگار همراه شدند.

به گزارش گلستان ما؛ محمد شیخان شامگاه روز گذشته در مراسم رونمایی از بسته های حمایتی شرکت دخانیات در بخش کشاورزی در راستای رفع چالش ها و معضلات زارعین اظهار کرد: کشاورزان توتون کار و تنباکو کار عضو خانواده دخانیات بودند و تفکری وارد کشور شد که با ریل گذاری غلط بنگاه هایی را وارد کشور کردند و به دخانیات آسیب زدند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران  ادامه داد: امروز که کنار هم قرار گرفتیم و بنا است پیمانی در راه بلند ببندیم عده ای نگران هستند و قطعا سنگ اندازی می کنند، سال ۸۱ پای دو کمپانی بزرگ خارجی به کشور باز شد و ۸۵ درصد سهم بازار ما را در اختیار گرفت و حوزه توتون و تنباکو را به تارج برد.
شیخان بیان کرد: منافع مالی در مارکت سیگار بالای ۶۰ هزار میلیارد است و عده ای با این مافیای سیگار همراه شدند و باید با آن مبارزه کنیم و اقتصاد کشور در سه پازل ناکارآمدی، نفوذ و تحریم گرفتار شده بود و امروز گرد هم آمدیم این پازل ناکارآمدی و نفوذ و تحریم داخلی را بشکنیم‌

وی بابیان اینکه خانواده ۲۰ هزار نفری توتون کاران به دو هزار نفر رسیده است و اگر در سود دخانیات کشاورزان را سهیم نکنید نمی توانیم سر پا بمانیم، گفت: فرصت های زیادی از دست دادیم و صحنه را به دیگران واگذار کردیم  امروز باید به دنبال آن باشیم صحنه را باز پس گیری کنیم.
این مقام مسئول تاکید کرد: محصولات کشاورزی در حوزه کشت توتون و تنباکو ظرفیت صادراتی دارد، در چند سال اخیر تغییر قیمت نداشتیم و این قول را می دهیم در سطوح آینده این افزایش قیمت از ۶۰ تا ۱۰۰ درصد با خرید تضمینی خواهیم داشت.
شیخان بیان کرد: حوزه کشاورزی باید با تکنولوژی پیوند بخورد و حوزه کشت توتون و تنباکو باید در تمام فرآینده ها مکانیزه شود و باید بتوانیم کیفیت محصولات را بالا ببریم و آموزش و ترویج جدی گرفته شود.

وی یادآور شد: شرکت دخانیات یک روزی که کمتر از امروز زیرساخت تولید داشت حجم بیشتر از آن بود،  در سال ۹۷ شاهد بودیم که رئیس جمهوری خط خارجی را افتتاح کرد و  با این تصمیم بازار را در اختیار آنها قرار دادیم و حوزه زیرساخت را برای آنها فراهم کردیم و کشاورزان خود را زیر پا له کردیم  و بیان کنند با این کار چه مشکلی از مردم حل شد.
این مقام مسئول ابراز داشت: امروز به سهم خود در این صنعت در کنار هم قرار گرفتیم و برای تحول اساسی و عزم جدی با هم پیوند می بندیم تا در برابر مافیایی که در کشور نفوذ کرده در مقابل آن بیستیم.

شیخان بیان کرد: چرا باید صنایع دخانیات زیر نظر صنایع غذایی باشد و باید اینها را اصلاح کنیم و این مسائل را از نمایندگان مطالبه داریم.
وی گفت: در سال ۹۲ براساس سیاستی بخشی از وظایف انتزاع شد و هیچ ارادی برای اجرای آن در برخی دستگاه ها نبود چرا این تکالیف را نسبت به شرکت خارجی به درستی انجام دادند.
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران   بابیان اینکه شرکت دخانیات می تواند سرشار از سود باشد، افزود: عده ای بیان کردند حضور شما در دخانیات مانع سیاست های ما است و بیان کردند که مسیری را می رفتیم که دخانیات به زمین بخورد و بتوانیم آن را خریداری کنیم.

شخیان بیان کرد: به دنبال آن هستیم که سود دخانیات را  بین کشاورزان تقسیم کند چرا باید به این وضعیت بیفتد ما صدای کشاورزان را شنیدیم و در کنار آن هستیم.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.