1400-06-16 14:08
573
0
76040
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

یک میلیون نفر در گلستان عضو تعاونی هستند/ ۵۵ درصد گلستانی‌ها سهام عدالت دارند

مازندرانی گفت: ۲۷ هزار و ۷۸۲ فرصت شغلی تعاونی ها استان گلستان به وجود آورده و یک میلیون نفر نیز در سطح استان گلستان عضو این تعاونی ها هستند.

سعید مازندرانی به خبرنگار گلستان ما با اشاره به برنامه های هفته تعاون در استان گلستان گفت: در این هفته برنامه های متنوعی از جمله تجلیل از تعاونی های برتر، نشست تخصصی با تعاونی ها و همچنین بهره‌برداری از پروژه های تعاونی برگزار شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: در این هفته ۱۳ طرح با اعتبار ۸۷۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۲ نفر در استان گلستان به بهره برداری رسید.

مازندرانی بیان کرد: در بحث جشنواره تعاونی برتر، ۱۷ تعاونی استانی برتر انتخاب شدند که در حوزه های مسکن، دهیاری ها، تولید مواد شیمیایی، صنایع دستی و خدمات برگزیده شدند و یک تعاونی نیز به عنوان تعاونی کشاورزی و مرتع داری در سطح ملی نیز شایسته تقدیر شد.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته تور مجازی با تعاونی های برتر را نیز برگزار کردیم که با حضور دانشجویان و جوانان و اساتید حوزه تعاون برگزار شد.

این مقام مسئول برگزاری مسابقات فرهنگی، نشست با خبرنگاران را از دیگر برنامه های هفته تعاون در گلستان برشمرد و یادآور شد: در این هفته سعی کردیم که تعاونی هایی که مشکلات مالی داشتند حمایت کنیم و بر این اساس ۱۱ تعاونی به مبلغ هشت میلیارد و پانصد میلیارد تومان از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کردند.

مازندرانی با اشاره با بیان اینکه دو هزار و۹۷۵ تعاونی فعال و ثبت شده  داریم، متذکر شد: حمایت های بیمه ای برای یک هزار و ۴۰ عضو تعاونی در استان گلستان را از دیگر اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار و ۷۸۲ فرصت شغلی تعاونی ها استان گلستان به وجود آورده و  یک میلیون نفر نیز در سطح استان گلستان عضو این تعاونی ها هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: عدم اجرای معافیت مالیاتی به دلیل تامین اعتبار لازم، مالیات، ارائه تسهیلات بانکی و تسهیل تضامین از جمله چالش های تعاونی ها به شمار می رود.

مازندرانی تاکید کرد: یکی از چالش های دیگر در تعاونی های استان این است که مدیران تعاونی از سطج بالایی برخوردار نیستند.

وی به موافقت رئیس جمهور برای جذب بازمانده سهام عدالت اشاره کرد و گفت: هنوز دستورالعمل اجرایی ابلاغ نشده است و به ابلاغ مصوبه دولت به این مهم اقدام می کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: در سطح  کشور ۴۲ میلیون نفر سهام عدالت دارند و در استان گلستان نیز ۵۵ درصد مردم از سهام عدالت برخوردار هستند.

انتهای پیام/
 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.