1399-07-14 06:35
518
0
70767

۳۶۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در روستاهای استان گلستان به بهره‌برداری رسید

در آستانه ۱۵ مهرماه، روز روستا ۳۶۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در روستاهای استان گلستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گلستان ما، در آستانه فرا رسیدن 15 اسفند، روز روستا 366 پروژه عمرانی و اقتصادی در روستاهای استان گلستان به بهره‌برداری رسید.

برای این پروژه‌ها 118 میلیارد و 141 میلیون اعتبار هزینه شده که بخشی از آن اعتبارات عمرانی و بخشی هم سرمایه‌گذاری است.

میرمحمد غراوی، معاون امور عمرانی استانداری هم در این مراسم اظهارداشت: ارائه خدمات مطلوب در روستاها و افزایش رفاه نسبی برای ساکنان آن از برنامه‌های اصلی دولت بوده که در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است.

وی افزود: خدمات ارزنده‌ای به روستاییان ارائه شده و اکنون تقریبا همه روستاهای استان از برق برخوردارند، شاخص برخورداری از گاز طبیعی نیز در رتبه‌های بالایی قرار دارد. هرچند برای تأمین آب شرب و گاز در برخی نقاط صعب‌العبور مشکلاتی وجود دارد اما تلاش می‌کنیم این خدمات به دست مردم این مناطق برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان داشت: در زمینه طرح هادی هم به همت بنیادمسکن برای همه روستاهای بالای 20 خانوار استان طرح تهیه شده هرچند بخشی از این طرح ها نیازمند بازنگری است.

وی افزود: قرار است با اختصاص اعتبارات ملی طرح هادی 45 روستای پرجمعیت و بزرگ استان بازنگری شود. همچنین حدود 60 درصد روستاهای استان جزو املاک بنیاد علوی است که کار تهیه نقشه و صدور سند برای واحدهای مسکونی در این روستاها نیز آغاز شده و تا پایان امسال اراضی دست کم نیمی از این روستاها به مردم واگذار خواهدشد.

غراوی ادامه داد: 5 درصد اعتبار دهیاری‌ها باید برای بیمه منازل مسکونی روستایی اختصاص پیدا کند تا در زمان بروز حوادث بخشی از هزینه‌های بازسازی جبران شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.