1399-01-14 15:18
1116
0
68022
مجری طرح اراضی شیبدار استان گلستان:

بیش از 927 هکتار از اراضی شیبدار گلستان به باغات مثمر تبدیل شد

سعید عمادزاده گفت: خوشبختانه با بکارگیری از دانش فنی و زحمات کارشناسان توانستیم بیش از 927 هکتار از اراضی شیبدار استان گلستان را به باغات مثمر تبدیل کنیم.

به گزارش گلستان ما، مجری طرح اراضی شیبدار استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اقدامات انجام شده در اجرای طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار به باغات مثمر در استان گلستان، گفت: خوشبختانه با پشتوانه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و با بکارگیری از دانش فنی و زحمات کارشناسان توانستیم بیش از 927 هکتار از اراضی شیبدار استان گلستان را به باغات مثمر تبدیل کنیم.

وی افزود: در این راستا بیش از 105 هکتار زیتون، بیش از 58 هکتار گردوی پیوندی، بیش از 486 هکتار سایر گونه ها و بیش از 277 هکتار گیاهان دارویی در اراضی شیبدار استان گلستان کشت شد.

100 هکتار از اراضی شیبدار استان گلستان آماده تبدیل به باغ است

مجری طرح اراضی شیبدار استان گلستان با بیان اینکه 100هکتار از اراضی کوهستانی آماده احداث باغ است؛ گفت: با مهیا شدن شرایط، احداث باغ در این اراضی در دستور کار قرار می گیرد.

وی اهم اقدامات انجام شده در حوزه تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر را استفاده از نهالهای لیبل دار و گواهی سلامت دار مورد تایید کمیته فنی نهال از نهالستانهای مجوزدار، بکارگیری نیروی نظارتی استانی و مشاوره ای با همکاری دفتر فنی و امور قراردادها، بکارگیری نیروی پیمانکاری به تفکیک شهرستانی و استفاده از نیروهای بومی منطقه ای و ایجاد اشتغال پایدار برشمرد.

سعید عمادزاده در ادامه اشاره ای به اهداف طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار به باغات مثمر داشت و گفت: جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از رانش زمین، ممانعت از تخریب و از بین رفتن خاک بر اثر بارش های سالیانه، بالا بردن سرانه اشتغال روستاییان و کشاورزان با توجه به وجود تحریم های ظالمانه و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت های درونی و ایجاد کمربند ایمن برای روستا ها و شهرهای پایین دست در مقابل بارش های شدید، از جمله مزایای تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر است.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.