1397-06-10 08:44
679
0
56587
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان:

ایجاد ۳۰۰۰ اشتغال در حوزه گردشگری استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ نفر تعهد اشتغال گردشگری ما در سال گذشته بود و با تاکید استاندار امسال این تعداد به ۳ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش گلستان ما به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی اظهار داشت: روزی دغدغه معبر بودن برای مسافران را در استان داشتیم و با تمهیدات اندیشیده شده شاهد این بودیم که در سال 1397 استان گلستان به هدف گردشگری تبدیل شده و اقامت ما از چند ساعت به چند شب رسیده است.

وی تصریح کرد: در حوزه اقامت در سال 1397 جزو استان‌های برتر بودیم و حدود 860 میلیارد تومان پروژه در حال ساخت در حوزه گردشگری داریم که در پایان سال به یک‌هزار میلیارد تومان می‌رسد.

کریمی یادآور شد: امروز جاذبه‌های گردشگری ما امکان دسترسی دارند و خدمات رفاهی در محل‌های جاذبه گردشگری استان فراهم است.

وی گفت: در همه شهرستان‌ها به‌دنبال تاسیس هتل هستیم و در همه شهرستان‌ها بحث اقامت مطرح است و براساس آن تا پایان سال پنج هتل به ظرفیت استان اضافه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: برنامه جدی ما برای کیفی‌سازی است  و حضور در جشواره‌های مختلف جزو اولویت‌های استانداری است.

کریمی گفت: اگر تا دیروز میراث فرهنگی در استان دغدغه و محدودیت بود امروز به فرصت تبدیل شده و بافت گردشگری در گرگان و گنبدکاووس هدف گردشگری قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد میراث فرهنگی نقش به‌سزایی در گردشگری داشته باشد و ابراز کرد: 10 پروژه مهم استان در حوزه گردشگری است که از جمله آن می‌توان به موزه روستایی، خالد نبی، دیوار دفاعی گرگان و آشوراده اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: تا دیروز واژه گردشگری در کنار میراث فرهنگی بود و امروز گردشگری، زیارتی، ورزشی و سلامت و گردشگری کشاورزی در استان اتفاق می‌افتد و مدیران ما به این باور رسیدند که با کمک دستگاه‌ها می‌توانند به اهداف توسعه دست پیدا کنیم.

کریمی یادآور شد: امروز صنایع دستی ما از صدور کارت عبور کرده و شاهد بودیم که 3 میلیون دلار در سال گذشته در این حوزه صادرات  ثبت شده است.

وی گفت: امروز مراکز تخصصی صنایع دستی برای نخستین بار در کشور در استان گلستان به عنوان پایلوت کشور فعال شده و 3 بازارچه صنایع دستی در شهرستان‌هایی مانند آق‌قلا و کردکوی در حال ساخت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: استان گلستان در حوزه صنایع دستی جزو استان‌های موفق کشور است و همه شاخصه‌ها عملکرد خوبی دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.