1395-03-27 07:52
830
0
33652
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان:

برگزاری 32 هزار " نفر – دوره" آموزش تخصصی برای رانندگان حمل و نقل جاده ای گلستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت:سال گذشته 32000  نفر-دوره برای رانندگان استان گلستان که در بدو شروع بکار ر انندگی و یا مشغول به این حرفه بودند دوره های آموزشی رانندگی برگزار گردید.

به گزارش گلستان ما ؛ مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: کلیه افرادی که متقاضی فعالیت در زمینه رانندگی حرفه ای در بخش حمل و نقل عمومی برون شهری می باشند طبق قانون جهت آشنایی با مباحث روز تخصصی مرتبط با زمینه شغلی ملزم به شرکت در دوره های فوق می باشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان در ادامه افزود: در استان گلستان چهار مرکز آموزش خصوصی در شهرهای گرگان، گنبد و آق قلا که مجوزهای لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی را از این اداره کل اخذ نموده اند، در حال فعالیت در زمینه آموزش رانندگان حمل و نقل جاده ای می باشند.

میقانی با توجه به نیاز رانندگان به آموزشهای روز آمد، متذکر گردید: کلیه دوره هایی که رانندگان در آنها شرکت می نمایند حاوی مطالب تخصصی می باشند که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.

وی دوره های که رانندگان در طی اشتغال به حرفه رانندگی باید طی نمایند به شرح ذیل عنوان نمودند: رانندگان بخش باری و مسافری در بدو آغاز بکار به مدت 24 ساعت دوره های بدو خدمت باری و مسافری شامل دوره های اخلاق حرفه ای، آشنایی با قوانین و مقررات حمل و نقل، مهارتهای رانندگی، مشخصات وسایط نقلیه، اسناد حمل و نقل، ضوابط حمل بارهای عادی و مهار بار در انواع وسایط نقلیه، بهداشت و سلامت شغلی و حرفه ای، امداد و نجات جاده ای، برر سی و تشریح چند تصادف جاده ای مهم و حقوق شهروندی را طی می نمایند و کلیه رانندگانی که در حال حاضر مشغول به فعالیت در بخش حمل و نقل برون شهری می باشند موظف به شرکت در دوره های بازآموزی به مدت 6 ساعت می باشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: در حال حاضر در بخش حمل و نقل باری استان تعداد 11200 نفر و در بخش حمل و نقل مسافری 3200 نفر راننده مشغول به این حرفه می باشند.  

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.