1395-03-10 06:30
891
0
32803
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان:

قاچاق کالا و ارز تهدیدی جدی برای سلامت تولید و اقتصاد است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان گرگان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جامعه را یک وظیفه و تکلیف شرعی دانست و گفت: مبارزه با این پدیده ازضروریات است چرا که قاچاق کالا تهدیدی جدی برای سلامت تولید و اقتصاد است.

به گزارش گلستان ما ، جلسه کمیسیون فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گرگان در دفتر کار معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان برگزار شد.

 در این جلسه " سید محسن کاظمی " معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان گرگان مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکلیف شرعی و وظیفه ای همگانی دانست و ترويج فرهنگ استفاده از كالاي داخلي را در زمينه مبارزه با قاچاق  مهم عنوان  کرد .

وی در خاطرنشان کرد: فرهنگ سازي در زمينه مبارزه با قاچاق كالا و ارز پيش زمينه پويايي اقتصاد و رشد توليدات داخلي را فراهم مي كند.

کاظمی در ادامه با اشاره به  فرمایش مقام معظم رهبری افزود: گسترش پدیده قاچاق و تأثیر مخرب آن در امر تولید و تجارت قانونی و سرمایه‌گذاری و اشتغال، خطر جدی و بزرگی است که باید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد و بر همه دستگاه‌هایی که به نحوی می‌توانند در این امر دخیل باشند واجب است که سهم خود را در این مبارزه ایفا کنند.

وی درادامه به تشکیل کارگروه آموزشی مشترک توسط  این شورا تاکید کرد و  گفت: با به توجه به استفاده از ابزارهای نوین و تکنولوژی‌های  جدید ،  اموز شهای صنفی  در هر اتحادیه در بدو صدور پروانه و بازآموزی  اصناف  دارای پروانه در  دستور کار قرار گیرد .

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان گرگان تصریح کرد: سازمان صنعت ،معدن و تجارت با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی نسبت و فعال سازی گشت های  منظم ، معرفی کلیه مکان های نگهداری کالا و شناسایی تهیه ،توزیع و فروش کالا ، اقدام نمایند .

وی همچنین خواستار شناسایی و معرفی افراد خاطی به مراکز ذی صلاح قضایی و قانونی شد و این مهم را  از  دیگر  اولویت های  این شورا برشمرد.

کاظمی درادامه تاکید کرد: گشت های شهرستانی با عضویت کارشناسان خبره دستگاهای مرتبط ترمیم شود و گزارش ان بصورت ماهانه به فرمانداری ارسال کنند .

وی اعلام کرد: دستگاههای تبلیغی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی از جمله صدا و سیمای ،اداره  تبلیغات اسلامی و برنامههای فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی و ترویجی را براساس سیاست‌های ابلاغی با هدف مبارز با قاچاق کالا و   همچنین ، ارتقای فرهنگ عمومی برای گرایش به استفاده از کالای تولید داخلی ، اجراء نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.