1395-02-19 10:23
1089
0
31683
جهت ارائه تسهیلات کم بهره بررسی شد؛

بررسی طرح های سرمایه گذاری صنایع دستی و گردشگری استان گلستان

به منظور توانمندسازی و توسعه طبیعت گردی و اقامتگاه های بوم گردی به جهت استفاده از ظرفیت ها وتوانمندی های صندوق کار آفرینی امید ، طرح های صنایع دستی و سرمایه گذاری گردشگری استان گلستان  بررسی شدند.

به گزارش گلستان ما، طی نشستی بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان وصندوق کارآفرینی امید ، طرح های این اداره کل جهت ارائه تسهیلات کم بهره از این صندوق بررسی شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان دراین راستا، با اشاره به اهمیت حمایت از طرح های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، گفت : 14 طرح سرمایه گذاری گردشگری در قالب دفاتر و واحدهای اقامتی پذیرایی بامیزان تسهیلات مورد نیاز به مبلغ 34میلیاردریال به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند که این طرح ها به تصویب رسیده اند.

ابراهیم کریمی در ادامه تعدادی از این طرح ها را برشمرد و افزود:2 اقامتگاه طبیعت گردی، 10 دفتر و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری، یک مجتمع پذیرایی و یک واحد اقامتی از جمله این طرح های مصوب شده می باشند.

وی درادامه به طرح های صنایع دستی این اداره کل اشاره داشت و افزود: با توجه به اجرای تفاهم نامه فی مابین صندوق کارآفرینی امید و سازمان مرکزی، اعتبار 20میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی تخصیص داده شده که به تعداد 84 طرح، مبلغ 14 میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخت شده است.

ابراهیم کریمی در ادامه افزود: 25 پرونده صنایع دستی نیز دراین راستا دردست بررسی است .

وی ادامه داد: از جمله این طرح ها می توان به طرح های توسعه در رشته های صنایع دستی ترکمن، سوزندوزی بلوچ، تراش شیشه وقلمزنی روی مس، منبت و معرق، ابریشم بافی و سفالگری، مصنوعات چرمی ، ملیله سازی، البسه محلی، چاپ باتیک وجاجیم و... اشاره داشت.

کریمی اذعان داشت: در بخش اعتبارات مشاغل خانگی نیز اعتبار 8 میلیارد و 700 میلیون ریال به اداره کل تخصیص داده شده که مربوط به 174 طرح صنایع دستی می باشد، که از این تعداد طرح معرفی شده به بانک های عامل، 142 طرح به مبلغ 7میلیارد و 100 میلیون ریال موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان درپایان اظهار امیدواری کرد: با پرداخت تسهیلات کم بهره ومناسب به سرمایه گذاران حوزه های مختلف صنایع دستی و گردشگری استان، ضمن حمایت از سرمایه گذاران وایجاد اشتغال، گام های ارزنده ای جهت توسعه صنایع دستی و رونق صنعت گردشگری استان گلستان برداشته شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.