1394-11-29 13:33
842
0
27790
معاون فنی و زیربنایی راه آهن:

بندر اینچه‎برون با جابجایی 36 میلیون تن بار تحولی بزرگ در اقتصاد منطقه است

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی با اشاره به اهمیت احداث بندرخشک در اینچه‎برون گفت: بندر خشک اینچه‎برون با افق ذخیره و جابجایی 36 میلیون تن بار می‌تواند تحولی بزرگ در اقتصاد منطقه ایجاد کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سعید محمدزاده در دیدار با استاندار گلستان اظهار کرد: نمونه‎های بنادر خشک در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و پلان کلی این سایت در حال حاضر طراحی شده است.

وی افزود: طرح جامع ایستگاه گرگان در دستور کار قرار گرفته و برای برقی کردن خطوط هم مذاکراتی با طرف روس انجام شده و امیدواریم این اقدامات هر چه سریع‎تر وارد فاز عملیاتی شوند.

استاندار گلستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت راه آهن در استان‎های شمالی گفت: با توجه به مزیت‎های حمل و نقل ریلی باید توجه به آن در گلستان افزایش یابد.

حسن صادقلو با اشاره به تردد 18 میلیون مسافر از گلستان در طول سال، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان فاقد آزاد راه است و تنها بزرگراه‎ها در استان هستند و آنها هم پاسخگوی نیاز استان نیستند، لذا حمل و نقل ریلی می‎تواند راهگشای مشکلات ترددی استان باشد.

مدیریت گلستان به احداث بندرخشک در اینچه‎برون اعتقاد دارد

وی افزود: حمل و نقل ریلی به دلیل افزایش امنیت، کاهش هزینه‎ها، راحتی در رفت و آمد، توجه به معماری سبز، کاهش مشکلات ترافیکی به عنوان کریدوری مطمئن مورد توجه مدیریت استان است.

استاندار گلستان به موضوع ایجاد بندرخشک در اینچه‎برون اشاره کرد و افزود: باید ارزش افزوده در اینچه‎برون ایجاد شود و تمامی عواملی که می‎توانند در افزایش این ارزش افزوده موثر باشند، باید مورد توجه قرار گیرند.

صادقلو با بیان اینکه مدیریت استان به احداث بندرخشک در اینچه‎برون اعتقاد دارد، گفت: کریدور شمال به جنوب می‎تواند اتصالی از اینچه‎برون به بندر عباس باشد چرا که مسیر تعیین شده به شدت هزینه‎های حمل و نقل را کاهش می‎دهد.

لازم به ذکر است در این دیدار مدیر کل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیر بنایی، مدیر کل خط و سازه‎های فنی و مدیر کل ساختمان و تاسیسات راه آهن کل کشور نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.