1394-09-15 13:19
1651
0
23947

انجام سالانه 250 طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان / کشت 400 هزار هکتار گندم در استان / توزیع 3 رقم بذرگندم در آینده نزدیک

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از انجام سالانه 250 طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی خبر داد.

 به گزارش گلستان ما ؛ به نقل از پاسرو، سیدعلی حسینی صبح امروز درخصوص هفته پژوهش درعرصه علم و عمل گفت: خوشبختانه در این مرکز سالانه بالغ بر 240 و 250 طرح تحقیقاتی در زمینه های مختلف انجام می شود که مهمترین آن بحث تغذیه است که می تواند در سیستم جامع هزینه های زیادی داشته باشد و ما می توانیم نقش موثری در این زمینه داشته باشیم.

کشت 400 هزار هکتار گندم در گلستان

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه وزارت سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابع به یقین توسط تحقیقاتی که انجام می دهند باید کاربردی باشند، ابراز داشت: از جمله کارهای مهمی که در مرکز انجام می شود می توان به  گندم اشاره کرد که بالغ بر 350 الی 400 هزار هکتار در سطح استان کشت می شود.

3 رقم بذر گندم دیم و آبی به دست کشاورزان خواهد رسید

دکتر حسینی با بیان اینکه طی روند سی ساله تولید یک رقم بذر در مرکز تحقیقات گلستان داشتیم، خاطرنشان کرد: ما اگر روند سی ساله تولید بذر مقایسه کنیم خواهیم دید که در گلستان یک رقم بذر بود اما امروزه خوشبختانه 6 رقم به عنوان تولید بذر است و برای سال های جدید که در سال آینده 3 رقم در بخش دیم و آبی به مرحله تولید بذر رسیده است که به دست کشاورزان خواهد رسید.

در گلستان کیفیت گندم زیر 28 درصدی را نداریم

وی با اشاره به اینکه زیر 28 درصد کیفیت گندم را در گلستان نداریم، اظهار داشت: استان گلستان بالای 13 الی 14 درصد پروتیین در گندم را داراست و 30 الی 34 درصد کیفیت گندم را داشتیم و حتی گندم هایی داریم که از لحاظ کیفیت در کشور بهترین هستند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه سال گذشته رقم سامان در دانه های سویا وارد کردیم، افزود: با توجه به استفاده از انرژی هسته ای  از3 رقم بذر سویا در مرکز استفاده شده است.

حسینی با بیان اینکه در کشاورزی 3 لاین یا 3 رقم خالص هسته ای و معرفی در سویا رسیدیم، اذعان داشت: کلزا 5 لاین خالص دارد که بعد از استان گلستان در 5 منطقه کشور نیز مورد آزمایش قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.