1394-04-12 08:52
1231
0
17026
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور:

هرچه سهم دولت از اقتصاد را کاهش دهیم، دولت از رانت بودن خارج می شود

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور، درنشست با نمایندگان تشکل های مردم نهاد کشوردراستان گلستان گفت: واگذاری تصدی های دولتی به بخش خصوصی و بهره مندی از توان بخش خصوصی مورد توجه این سازمان است.

به گزارش گلستان ما ، سمیع اله حسینی مکارم در این نشست، ضمن اشاره به اهمیت توسعه گردشگری پایدار، بر بهره مندی ازتوان و ظرفیت تشکل های  غیردولتی تاکید داشت و افزود: هر چه سهم دولت از اقتصاد را کاهش دهیم، دولت از رانت بودن خارج می شود.

وی درادامه عامل توسعه کشورهای توسعه یافته را منابع مادی عنوان کرد که مشخصه هایی از جمله فرهنگ بومی، سنت ،آداب ورسوم و آیین ها را حفظ نمودند .

حسینی مکارم بهره مندی از تشکل های مردمی را درراستای حفظ این منابع مهم عنوان کرد واذعان داشت: بعد از تشکیل کارگروه های برنامه ششم زمینه ای فراهم شد تا نقطه نظرات به صورت مکتوب لحاظ گردد وظرفیت هایی برای سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری کشور درنظام برنامه ریزی کشور ایجاد گردید.

وی درادامه به تشکیل کمیته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظام برنامه ریزی کشور اشاره داشت و از سیاست های برنامه ششم را توسعه گردشگری عنوان کرد وافزود: نقش اساسی گردشگری درتوسعه کشور به عنوان باور در برنامه ریزان کشور شکل گرفته و درراستای همین باوردر دولت ومسئولین ، انتظارات مردم و مطالبات انها، تحرک ایجاد گردیده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور در ادامه تصریح کرد: به علت کمبود منابع انسانی و سرمایه های موجود، بهره مندی از تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد، راهکار مناسب جهت توسعه بخش های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و دولت ورود حاکمیتی خواهد داشت.

 وی بر لحاظ نمودن نگاه فرابخشی توسط تشکل های غیردولتی تاکید داشت و گفت: زمانی به گردشگری پایدار دست خواهیم یافت که منابع به درستی بهره برداری شده و حفظ گردد و با مدیریت صحیح به نسل آینده منتقل گردد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.