1394-03-19 13:52
1004
0
15894
اسفندیاری مطرح کرد:

نگاه به بخش خصوصی باید اصلاح شود / گلستان ظرفیت اشتغال تمامی فارغ‎التحصیلان کشاورزی را دارد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: استان ظرفیت اشتغال تمامی فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی را به شرط برنامه‎ریزی صحیح دارد.

به گزارش گلستان ما؛ علی‎اکبر اسفندیاری ظهر امروز در جلسه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: ظرفیت اشتغال فارغ‎التحصیلان کشاورزی در گلستان فراهم است به شرط آن‌که دانشگاه، استانداری، دستگاه‎های اجرایی، جهاد کشاورزی، محیط زیست و سازمان پارک‎ها نیز پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: باور داشتن بخش خصوصی باید ملاک عمل باشد، زمانی که بخش خصوصی را باور کنیم می‎توانیم نتایج مطلوب آن را در صحنه عمل مشاهده کنیم.

اسفندیاری با بیان اینکه نگاه به بخش خصوصی باید اصلاح شود، افزود: دولت در اصل 44 ابلاغ کرد که تصدی‎گری امور به بخش خصوصی واگذار شود لذا باید این باور ایجاد شود که این بخش توانمند است.

وی یکی از دلایل بیکاری فارغ‎التحصیلان کشاورزی را در عدم تصدی‎گری امور کشاورزی برشمرد و گفت: حجم فارغ‎التحصیلان کشاورزی زیاد است و به دلیل آن‌که فرهنگسازی به درستی انجام نشده باید برای پذیرش این افراد به تدریج کار شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با تاکید بر اینکه کارشناسان بخش کشاورزی آموزش کاربردی را فرا نگرفته‎اند، اظهار کرد: کارشناسان بخش کشاورزی باید بعد از فارغ‎التحصیلی یک ترم کارورزی بروند و برای پذیرش کار آماده شوند.

اسفندیاری با بیان اینکه کارشناسان باید برای کار حرفه‎ای آماده شوند، افزود: متولی اشتغال نیستیم، اما مسئول اشتغال موثر در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هستیم.

وی افزود: تنوع تولید در استان گلستان زیاد است و اکنون در حال گذر از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی هستیم، بنابراین اگر برنامه‎ریزی صحیح، حمایت و پشتیبانی همه‎جانبه صورت گیرد امکان به‌کارگیری تمام فارغ‎التحصیلان کشاورزی وجود دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه دولت متولی اشتغال است، ادامه داد: به دنبال توانمند کردن اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستیم؛ یکی از مشکلات این است که کارشناسان با کشاورزان ارتباط کافی ندارند و باز کردن این گره باید از تصدی‎گری آغاز شود.

اسفندیاری از شناسایی تعداد شاغلان و غیرشاغلان بخش کشاورزی خبر داد و گفت: تعداد اعضای شاغل در بخش دولتی، غیردولتی و بازنشسته و شاغل در طرح‎های سازمان 3 هزار و 900 نفر معادل 54 درصد است و تعداد اعضای جویای کار 3 هزار و 313 نفر معادل 46 درصد و اعضای حقوقی به کار گرفته شده 171 شرکت است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.