1394-01-26 12:43
1461
0
13316
احمد سردارزاده خبرداد:

مرحله دوم ایجاد کمربند سبز در کارخانه های کمپوست گلستان اجرا شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گفت: مرحله دوم طرح ایجاد کمربند سبز در محوطه کارخانه های کمپوست زون غربی و شرقی استان اجرا شد.

به گزارش گلستان ما؛ احمد سردارزاده مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان در گفتگو با خبرنگاران گفت: در زمينه مديريت پسماند در استان عزم بسيارجدي در راستاي انجام کار کارشناسي با نگاه توسعه پايدار وجود دارد و در طي سالهاي اخير زيرساختهاي بسيار خوبي در این زمینه فراهم گرديده است. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان در خصوص وضعیت کارخانه کمپوست آق قلا گفت: درحال حاضرکارخانه کمپوست زون غربی استان (آق قلا) باظرفیت 250 تن در هر شیفت کاری مشغول به فعالیت می باشد که درآن،مواد آلی از زباله طی مراحل پردازش جداسازی شده و در سایت فرایند کمپوست سازی طی عملیات پیشرفته و کنترل شده به روش ویندرو تبدیل به کود کمپوست می گردد.

وی افزود: کود تولیدی طی عملیات خالص سازی به کمپوست مرغوب تر یا فاین تبدیل شده و سپس با ترکیب مواد مغذی مورد نیاز طی فرایند گرانول سازی، تبدیل به کمپوست غنی شده گرانوله می گردد و که این کمپوست در بسته بندیهای 25 و 50 کیلو گرمی آماده عرضه به کشاورزان و باغداران  می گردد که در حال حاضر نیز پیگیر اخذ گواهینامه استاندارد تشویقی از سازمان استاندارد هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان ‌با تاکید برحفظ و گسترش فضای سبز در دو مرکز دفن در دو سایت استان افزود: این سازمان گسترش فضای سبز را یکی از اهداف خود قرار داده و در این راستا طی سال‌های گذشته و امسال با کاشت بیش از 5000 اصله درخت  در انواع اکالیپتوس،انار ،سنجد تلخ  و سایر گونه‌های تزئینی در بهبود کیفیت محیط زیست کوشیده است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.