1394-01-17 09:43
1236
0
12881
ریاحی در دیدار با آیت‎الله نورمفیدی ؛

پیش‌بینی تولید حدود 800 هزار تن گندم در استان / گلستان آماده ذخیره‎سازی گندم مازاد دیگر استان‎ها است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت:متناسب با میزان تولید هر ساله گندم در استان ظرفیت ذخیره‎سازی به وجود آمده است و از این حیث می‎توانیم مازاد گندم دیگر استان‎های تولیدکننده را در مراکز ذخیره‎سازی گلستان نگهداری کنیم.

به گزارش گلستان ما؛ رمضانعلی رياحي مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان ضمن ارائه گزارش و تشریح اهم فعالیت‎های صورت گرفته از سوی این اداره‌ کل اظهارکرد: تقویت و حمایت از بخش کشاورزی به خصوص در زمینه تولید محصول گندم کیفی می‎تواند موجبات رشد و توسعه همه‌جانبه استان را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری فرصتی مغتنم برای تقویت همدلی و وحدت در میان اقوام مختلف است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: استان از نظر میزان تولید گندم در جایگاه ممتاز کشور قرار گرفته و طبق آمارهای اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی سطح زیرکشت گندم استان در سال زراعی جاری حدود 360 هزار هکتار و پیش‌بینی تولید به طور تقریبی 800 هزار تن است.

عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور خاطرنشان کرد: متناسب با میزان تولید هر ساله گندم در استان ظرفیت ذخیره‎سازی به وجود آمده است و از این حیث می‎توانیم مازاد گندم دیگر استان‎های تولیدکننده را در مراکز ذخیره‎سازی گلستان نگهداری کنیم.

ریاحی در خصوص صادرات گندم و آرد از گلستان به مناطق مختلف کشور ادامه داد: در حال برنامه‎ریزی مدون و کارشناسی هستیم تا بتوانیم گندم برداشت شده در مزارع استان را با استفاده از ظرفیت مطلوب کارخانجات آردسازی استان تبدیل به آرد کیفی کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان خاطرنشان کرد: تلاش می‎کنیم تا با ایجاد و تقویت تعامل بیش از پیش با دیگر دستگاه‎های مرتبط با صنعت گندم، آرد و نان در استان مشکلات و موانع توسعه صنعت غلات به ویژه محصول استراتژیک گندم را از میان برداریم.

شایان ذکر است؛ در این دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان ضمن بیان مطالب و رهنمودهایی در خصوص حفظ و صیانت از گندم که نعمتی الهی است بر افزایش کیفیت نان تولیدی در استان تاکید کرد./روابط عمومی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی گلستان

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.