1403-06-02 12:37
154
0
91182
نهضتی که زنده است؛

نوجوانان میدان‌دار خیابان اربعین گرگان

استقبال چشمگیر مردم از خیابان اربعین و حضور استقبال نوجوانان و جوانان از مواکب جاماندگان نشان می‌دهد که مولفه‌های نهضت عاشورا به‌خوبی به نسل آینده منتقل شده است.

 به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ آسمان و زمین چهل روز است که برای عزای حسینی گریه می‌کند، شهر سیاه‌پوش و زمانه روسیاه از داغ سنگین دهه ۶۰ مانده است.

تقویم ورق می‌خورد و به چهلمین روز شهادت حسینی می‌رسد، عده‌ای اما در این ایام در کربلا معلی و در طواف حرم عشق مسیر نجف به کربلا را می‌پیمایند و ستون‌ها را یکی پس از دیگری و قدم‌به‌قدم می‌شمارند.

اما دلدادگانی هم هستند که این روزها حال جوانی را دارند که یک ماه تمام در پی کسب جواز حرمت حسینی بودند و از غافله عشاق جا ماندند، اما می‌گویند کربلایی شدن تنها در کربلا ماندن نیست و باید کار زینبی برای نهضت حسینی کرد.

این مسئله باعث شده که در تقلای عشقی مقدس بکوشند و در خیابان اربعین حسینی گرد هم آمدند، یکی آب سرد به دست عزاداران حسینی می‌دهد و یکی شرب آماده کرده، نوجوانی هم با پول‌توجیبی‌هایش واکس خریده و کشف‌های عزاداران حسینی را واکس می‌زدند.

یکی از جوانان موکب‌دار نیز ابتکار جدیدی را در این ایام خرج کرده و می‌گوید اربعین بهانه‌ای است که راه گم نشود و امروز نباید ما شمر و یزیدیان زمانه را فراموش کنیم.

وی می‌گوید در موکبی که در خیابان اربعین گرگان راه‌اندازی کرده برای اینکه مردم بیشتر با جنایات رژیم صهیونیستی آشنا شوند تمثال شهدای مقاومت را قاب کرده است و برای کودکان غزه و حمایت از آنان دل‌نوشته‌های مختلفی را جمع می‌کند.

در میان این دل‌نوشته‌ها نیز حرف‌های زیادی وجود دارد و یکی نوشته بود که در کنار شما هستیم و یکی می‌گوید قلبمان برای شما می‌تپد و یکی دیگر خواستار آن بود که جوامع بین‌الملل به پا خیزد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان نیز نوشت که راه قدس از کربلا می‌گذرد، سردار علی ملک‌شاهکوهی گفت: نزدیک به نیم‌قرن پیش امام خمینی (ره) این جمله را بیان کردند و امروز ما این مسئله را درک می‌کنیم.

ملک‌شاهکوهی اربعین را نقطه عطف تاریخ مقاومت دانست و افزود: این اجتماع بزرگ صهیونیست‌ها را به وحشت می‌اندازد.

حجت‌الاسلام عباس گزین در این باره گفت: در این ایام شاهد حضور نوجوانان و جوانان زیادی در مواکب حسینی هستیم و این بیانگر آن است که نسل آینده مولفه‌های نهضت عاشورا را به‌خوبی درک کرده است و در مسیر نهضت حسینی قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: این اتفاق مبارک در حالی رقم خورده که امپراتور رسانه‌ای غرب شبانه‌روزی در تلاش بوده که در این مسیر خللی به وجود بیاورد؛ ولی به لطف خدای متعال روزبه‌روز شاهد گسترده‌تر شدن سوگواری حسینی است.

گرزین با بیان اینکه در کنار این عزاداری‌ها باید به شعور حسینی نیز توجه شود، افزود: بیش از ۵۰۰ موکب حسینی در سطح استان گلستان در این ایام برپا شده است و در کنار آن مثل سنوات گذشته شاهد حضور کاروان‌های عزاداری حسینی در مشهد مقدس بودیم.

وی افزود: نزدیک به بیش از ۴۰ کاروان نیز در ۲۹ صفر در مشهد مقدس حضور دارند و برنامه‌ریزی شده تا اجتماع بزرگ عزاداران گلستانی را در حرم مطهر رضوی در این روز داشته باشیم.

آخوند ناصر محمد قزل نیز در این باره گفت: امام حسین (ع) با شهادت خود ضامن حفظ اسلام شد، یکی از جلوه‌هایی حفاظت از اسلام که در روز عاشورا شاهد آن بودیم برپایی نماز بود و باوجودآنکه تک‌تک یاران امام حسین (ع) در حال به‌شهادت‌رسیدن بودند؛ اما اباعبدالله الحسین (ع) نماز برپا می‌دارد.

قزل بیان کرد: نهضت عاشورا الگو و چراغ راه آیندگان است و این اتفاق بزرگ‌ترین رخداد تاریخ اسلام است که باید از آن درس بگیریم تا بتوانیم در مسیر اسلام ثابت‌قدم باشیم.

وی افزود: قطعاً اگر قیام حسینی نبود دین اسلام به انحراف کشیده می‌شد و امروز عقاید و افکار اسلامی با عقاید یزید آمیخته می‌شد؛ ولی این قیام مانع از آن شد.

این عالم اهل‌سنت بیان کرد: دین‌داری، صداقت، شجاعت و برقراری عدالت از ویژگی‌های امام حسین (ع) بود که باعث شد نتواند گفتنی است که در خیابان اربعین گرگان نزدیک به ۳۰۰ موکب دایر شد که در خیابان اربعین شاهد برپایی ۲۸ غرفه پزشکی بودیم.
 خیابان اربعین در گرگان، انتهای خیابان شهید رجایی و حدفاصل کانون طه واقع شده بود و در این تا اربعین حسینی از ساعت ۱۷ تا ۲۲ شب ارائه خدمت می‌کرد.

این مواکب در حوزه‌های مختلف پزشکی، پذیرایی، خدماتی، کودکان و مشاوره به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

استقبال گسترده مردم از موکب جاماندگان در سال‌های اخیر باعث شده که شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان این خیابان را به نام اربعین نام‌گذاری کند.

استقبال مردم از موکب جاماندگان بسیار چشمگیر بوده و این نشان می‌دهد که مسئولان می‌توانند برنامه‌ریزی جدی‌تری نسبت به سال آینده داشته باشند.


 انتهای خبر/
 
 
 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.