1403-03-24 22:20
241
0
90353
با اعتبار 177 میلیارد تومان؛

پروژه‌های پسماند گلستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

با حضور استاندار گلستان، پروژه‌های سازمان پسماند استان گلستان با اعتبار 177 میلیارد تومان کلنگ‌زنی و یا افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علی‌محمد زنگانه امروز در مراسم افتتاحیه و آغاز متمرکز عملیات اجرایی متمرکز پروژه‌های تکمیل شده و در دست اقدام سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان تصریح کرد: تمامی این پروژه‌ها که امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن هستیم، با تلاش‌های شبانه‌روزی و از خود گذشتگی‌های شهید جمهور اجرا شده است و لذا از اقدامات شهید رجایی زمانه باید به‌عنوان یادگار ابراهیم یاد کنیم.

وی افزود: کم‌توجهی به مقوله پسماند نه‌تنها مسائل عمرانی که موضوعات اجتماعی و امنیتی را به دنبال دارد و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به‌عنوان یک اولویت در استان موردتوجه بوده است.

استاندار گلستان با اشاره به خدمات ۳۳ماهه دولت مردمی تحت زعامت شهید جمهور یادآور شد: احداث خط دوم پردازش سایت آزادشهر با ظرفیت روزانه ۲۵۰ تن با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد یکی از اقداماتی بود که در بدو ورود به استان موردتوجه قرار گرفت و با تعریف ۱۱ مداخله برای آن اجرایی شد.

 زنگانه ادامه داد: راه‌اندازی خط دوم پردازش سایت آق‌قلا با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و پیشرفت ۱۰۰ درصدی، انجام مطالعات و تهیه کتابچه طرح مکان‌یابی و ارزیابی اثرات توسعه در ۵ مجلد برای سایت چهارم با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان انجام شد.

وی گفت: احداث تصفیه‌خانه شیرابه با اعتبار ۷.۵ میلیارد تومان به‌صورت کامل اجرایی شد و همچنین احداث لندفیل، نصب ژئوممبران با اعتبار ۴ میلیارد تومان با ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در فضایی به مساحت یک هکتار در سایت غربی به‌صورت کامل انجام شد.

وی ادامه داد: خرید ۳ کشنده با ۱۲ میلیارد تومان، خرید ۴۰ هزار تن خاک جهت پوشش محل سایت آق‌قلا با اعتبار ۱.۲ میلیارد تومان، تعطیلی مرکز دفن جدید سایت آزادشهر اجرایی شد.

زنگانه خاطرنشان کرد: احداث لندفیل مهندسی بهداشتی با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب جهت دفن پسماند پزشکی در سایت غربی صورت گرفت و همچنین ۳ دستگاه سیم تریلر و یک دستگاه کشنده از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به مبلغ ۷.۵ میلیارد تومان خریداری شد.

وی گفت: ساخت سکوی انتقال موقت پسماند ریجکتی از سایت آزادشهر به سایت غربی و همچنین جمع‌آوری بیش از ۵۰۰ مترمکعب شیرابه از سایت آزادشهر و انتقال آن به سایت آق‌قلا با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان اجرایی شد.

استاندار گلستان تأکید کرد: اقدامات صورت‌گرفته در دولت سیزدهم در حوزه پسماند به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه با تمام مدت زمان گذشته نیست و این نشان از اهمیت این موضوع برای دولتمردان دارد.

وی ادامه داد: توجه به فناوری‌های نوین در حوزه مدیریت پسماند، حذف چرخه‌های معیوب، توجه به جذب منابع، استفاده از روش‌های تأمین مالی جدید در اجرای پروژه‌های پسماند و زباله و ارتقای درآمد از این طلای کثیف و همچنین توجه به تفکیک از مبدأ و حذف مافیا در این حوزه از جمله موضوعاتی است که ضروریست موردتوجه دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.

گفتنی است سازمان مدیریت پسماند گلستان در راستای کاهش و حذف معضلات دفن پسماندهای شهری و روستایی صنعتی و پزشکی اقدامات گسترده‌ای انجام داده که احداث ۲ مرکز پردازش و بازیافت پسماند در غرب و شرق استان و یک مرکز دفن بهداشتی در شهرستان مراوه‌تپه و روستاهای مجاور باهدف تولید کمپوست و دفع اصولی و همچنین ارتقای کمی و کیفی حوزه مدیریت پسماند بر اساس ارزیابی محیط‌زیست از جمله این اقدامات این سازمان است.

روزانه مجموعه زباله ورودی به کارخانه پسماند آق‌قلا از ۱۸ شهر و ۲۵۴ روستای غرب استان ۶۰۰ تن بوده که ۸ الی ۱۰ تن آن مربوط به پسماندهای پزشکی (کلیه بیمارستان‌ها، درمانگاه، کلینیک‌ها، آزمایشگاه و همچنین مطب‌ها) است که پس از حمل و انتقال از مرکز تولید به کارخانه، پردازش و تبدیل به کمپوست می‌شود، همچنین ۳۰۰ تن زباله نیز از استان مازندران برای تبدیل به کود آلی به این سایت منتقل می‌شود و در سایت مدیریت پسماند آزادشهر روزانه مجموعه ۳۰۰ تن زباله ورودی به این کارخانه از ۱۴ شهر و ۳۸۵ روستای شرق استان گلستان است.

لازم به یادآوری است امروز با حضور زنگانه پروژه‌های زیر در حوزه سازمان مدیریت پسماند استان گلستان افتتاح شد:

-افتتاح خط پردازش دوم با ظرفیت ۲۵۰ تن در هر نوبت با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان

- رونمایی از ماشین‌آلات جهت تجهیز ناوگان حمل در استان با خرید ۸ دستگاه سیم تریلر، چهار دستگاه کشنده فوتون و یک دستگاه ماشین حمل زباله مکانیزه پسماند پزشکی در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان

گفتنی است؛ جمع اعتبار پروژه‌های افتتاحیه برابر با ۷۵ میلیارد تومان بود.

همچنین پروژه‌های که امروز با حضور استاندار گلستان در سازمان مدیریت پسماند گلستان عملیات اجرایی آغاز شد به شرح ذیل است:

- کلنگ‌زنی خط پردازش سوم با ظرفیت ۲۵۰ تن در هر نوبت با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان (بارگذاری در سامانه ستاد)

*اورهال تصفیه‌خانه اجرای فاز پیشرفته جهت استانداردسازی خروج شیرابه با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان (بارگذاری در سامانه ستاد)

- خرید یک دستگاه ویندرو (هواده) با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان (بارگذاری در سامانه ستاد)

-اجرای لندفیل بهداشتی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع و خرید و اجرای ۴۵ هزار مترمربع ژئوممبران با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان (بارگذاری در سامانه)

گفتنی است ؛ جمع اعتبار پروژه‌های کلنگ‌زنی برابر با ۱۰۲ میلیارد تومان بود.


 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.