1403-03-22 11:17
186
0
90333
در گفتگوی ویژه خبری عنوان شد؛

بیابان‌زدایی در 4 هزار هکتار از اراضی گلستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از اجرای طرح‌های مقابله با بیابان زایی در سطح ۴ هزار هکتار از اراضی و مراتع استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، حمید سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، در گفتگوی ویژه خبری ۲۰ سیمای گلستان حضور یافت و درباره اقدامات انجام‌شده برای مقابله با بیابان‌زایی در استان توضیحاتی ارائه داد.

وی اعلام کرد: در ماه‌های گذشته، طرح‌های متعددی باهدف مهار بیابان‌ها در ۴ هزار هکتار از اراضی استان از شمال آق‌قلا تا مراوتپه به اجرا درآمده است که این طرح‌ها شامل ذخیره نزولات آسمانی، بذرپاشی، ایجاد بندهای خاکی و بوته‌کاری بوده‌اند.
در ادامه این گفتگو، سلامتی به نکات مهم دیگری در خصوص بیابان‌زدایی در گلستان اشاره کرد.

وی عوامل انسانی، صحرای قره‌قوم و بالکان ترکمنستان و همچنین خشک‌شدن تالاب‌ها را از مهم‌ترین عوامل مؤثر در پدیده ریزگردها و بیابانی شدن استان دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان همچنین افزود: در اولین سفر شهید رئیسی به گلستان، ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بیابان‌زایی اختصاص یافت که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص داده شده است. علاوه بر این، در این سفر ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری مصوب شد که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص‌یافته است.

وی در ادامه به اجرای طرح‌های احیای مراتع در دو سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت، به اندازه هشت سال طرح برای احیای مراتع اجرا شده است. همچنین، پارسال در گلستان ۳ میلیون و دویست هزار اصله نهال برای عرصه‌های جنگلی و فضای سبز و یک میلیون و ۶۴۰ هزار اصله نهال برای اصلاح مراتع تولید شده است.

وی گفت: امسال نیز تاکنون ۳ میلیون نهال در نهالستان‌های دولتی تولید شده است. علاوه بر این، سال گذشته، یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آتش‌بَر بین مزارع کشاورزی و منابع طبیعی ایجاد شد تا از بروز آتش‌سوزی‌های ناشی از سوختن کاه و کلش مزارع و خسارت به منابع طبیعی جلوگیری شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.