1402-11-04 10:05
230
0
88497
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خبر داد:

تلاش برای رفع ۳۹ نقطه پرخطر جاده‌ای در گلستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان گفت: ۹۵ نقطه پر تصادف در سطح استان گلستان وجود دارد و بعد از استان تهران، گلستان دومین استانی است که نقاط تصادف بالایی دارد.

 به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ عادل مصدقی صبح امروز در کارگرو خبری فجر گلستان با اشاره به ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: ۱۱۲ پروژه به مناسبت ایام دهه فجر با اعتبار دو هزار و ۵۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: ۶۵ پروژه در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود که اعتبار آن یک هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان است و همچنین ۴۷ پروژه با اعتبار ۶۴۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مصدقی ابراز داشت: در ایام دهه فجر بهسازی و روکش آسفالت نیز موردتوجه قرار گرفته ۱۲۱.۵ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت را در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهیم کرد که بیش از ۵۰ کیلومتر آن در معابر روستایی است.

وی افزود: باتوجه‌به نقاط پر تصادف بحث توسعه شبکه روشنایی در نظر گرفته شده ۱۹۰ کیلومتر شبکه روشنایی داشتیم که به دلیل سرقت‌ها نزدیک به ۹۰ کیلومتر از دسترس خارج شده بود .
 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان بیان کرد: در تلاش هستیم ۲۱.۵ کیلومتر روشنایی معابر در ایام دهه فجر به بهره‌برداری برسد و روشنایی معابر را به ۲۶۰ کیلومتر برسانیم.

مصدقی خاطرنشان کرد: ۹۵ نقطه پر تصادف در سطح استان گلستان وجود دارد و بعد از استان تهران، گلستان دومین استانی است که نقاط تصادف بالایی دارد و هدف‌گذاری کردیم این است که ۳۹ نقطه تا پایان سال اصلاح شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۱ نقطه پر خطر اصلاح شده است و از محل منابع ملی و مولدسازی در تلاش هستیم اعتبارات اصلاح این نقاط پرخطر را برطرف کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان ابراز داشت: مسئولیت اجتماعی بانک‌ها و بیمه‌ها دارند و برنامه مداخله‌ای باید از سوی این نهادها تبیین شده و در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیکی هلال‌احمر محوریت قرار گرفته و دیگر دستگاه‌ها به‌عنوان همکار تلاش می‌کنند و به مدارس حاشیه خیابان‌ها می‌روند و آموزش‌های لازم را ارائه کنند.
 مصدقی ابراز داشت: عابرین پیاده و موتورسواران ۵۳ درصد تصادفات فوتی ما را تشکیل می‌دهند و این برنامه‌ها می‌تواند میزان این تصادفات را کاهش دهد، بیش از ۸۵ درصد تصادفات براثر خطای انسانی است و حتی در مکانی که محور وضعیت مناسبی هم داشته بر اثر خطای انسانی تصادف منجر به فوت رقم می‌خورد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ رشد خوبی در سفر داشتیم و در جابه‌جایی مسافر ۲۹ درصد رشد جابه‌جایی مسافر را شاهد هستیم جابه‌جایی مسافر در بخش مینی‌بوس ۳۴ درصد و در بخش سواری ۲۳ درصد رشد نشان می‌دهد افزایش ۹ درصدی نیز در سرویس حمل‌ونقل کالا را شاهد هستیم.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.