1402-10-25 07:50
251
0
88377
عزمی برای جبران عقب‌ماندگی ۲۰ساله؛

۶ روستای کاسه سد چایلی جابه‌جا می‌شوند

عزم مسئولان گلستان برای جبران عقب‌ماندگی‌های ۲۰ساله با مصوبه رئیس‌جمهور در سفر به گلستان و جابه‌جایی ۶ روستای کاسه سد چایلی در دستور کار قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - هادی علمدار؛ به دنبال دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در جابه‌جایی ۶ روستای واقع در سد چایلی مسئولان گلستان پنج گام را در این مسیر برنامه‌ریزی کردند.

 در این راستا و ۲۰ روز پس از این سفر و قولی که آیت‌الله رئیسی به مردم محروم مراوه‌تپه داد مسئولان در نشستی به این موضوع پرداختند، به این منظور در ابتدای این نشست تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین بنیاد مسکن استان و شرکت آب نیرو به‌عنوان مجری سد چایلی به امضا رسید که بر اساس آن بنیاد مسکن استان اراضی موردنیاز طرح جابه‌جایی ۶ روستای واقع در کاسه سد را تأمین، آماده‌سازی، تفکیک و بر اساس تعهدات فی‌مابین به مردم روستاهای هدف واگذار می‌کند.

 ساخت مسکن و تأمین خدمات آب، برق و گاز و گام و همچنین ایجاد تأسیسات روبنایی مانند مدرسه و مسجد در روستای جدید از دیگر موضوعاتی است که پیرامون دستور رئیس‌جمهور باید به آن توجه شود.

 همچنین در گام آخر انتظار مردم روستاهای کاسه سد واگذاری اسناد مالکیت واحدهای مسکونی جدید است که باید هماهنگی لازم دراین‌خصوص صورت بگیرد.

 سید محمد حسینی در این نشست ابراز داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۴۰۰ هکتار زمین معادل دوبرابر مساحت روستاهای موجود به‌منظور جابه‌جایی روستاها و تأمین کلیه نیازهای عمومی مردم تأمین کرده است

 وی گفت: در این نشست مقرر شد دستگاه‌های خدمات‌رسان من‌جمله آب، برق، گاز و زیرساخت‌های موردنیاز روستاهای جدید را دراسرع‌وقت تأمین و نهادهای حمایتی من‌جمله کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مستضعفان و حساب ۱۰۰ حضرت امام هم کمک‌های حمایتی خود را با تأمین منابع توسط شرکت آب و نیرو در بخش مسکن بکار گیرند تا شاهد رفع مشکل ۲۰ساله اهالی این روستاها باشیم.

 انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.