1402-09-22 14:03
363
0
87882
مدیرکل بهزیستی استان گلستان خبر داد:

میانگین بالای معلولیت در گلستان نسبت به کل کشور

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: در کشور میانگین معلولیت ما ۱.۷ است ولی در گلستان با ۲.۶ بالاترین میزان معلولیت‌ را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما؛ علیرضا طاهری‌زاده ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: ۵۷ هزار و ۶۰۲ معلول و ۶ هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار را تحت پوشش بهزیستی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: هیچ بزرگواری تحت پوشش بهزیستی نیست که مستمری دریافت نکند و تمامی مددجویان بهزیستی از مستمری دریافت می‌کنند.

طاهری‌زاده بیان کرد: همه افراد مددجوی بهزیستی تحت پوشش بیمه قرار دارند و ۷۰ درصد هزینه درمان آنها به صورت رایگان انجام می‌شود و مابقی هزینه‌های آنها از طریق صندوق درمان بهزیستی هزینه‌های آنها را بر می‌گردانیم.

وی افزود: حدود سه هزار و ۴۰۰ نفر در کنار مستمری که دریافت می‌کنند کمک هزینه پرستاری نیز بهره‌مند می‌شوند، علاوه بر معلولین نخاعی هزینه پرستار روشن‌دل‌های استان را نیز انجام دادیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: در حوزه بازتوانی توان‌خواهان‌ نیز وظیفه داریم کمک کنیم این محدودیت‌ها به دلیل عدم درمان مستمر شود و به بحث توانبخشی و ابزارهای مورد نیاز به صورت جدی ورود پیدا کردیم و در سال‌جاری ۵۰ میلیارد تومان ارائه خدمت کردیم.

این مقام مسئول افزود: ۹۵۹ نفر از توان‌خواهان ما در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و در کنار آن ۶۲ مرکز روزانه نیز به توان‌خواهان بهزیستی ارائه خدمات می‌دهند که دو هزار و ۶۰۰ نفر روزانه این خدمات را دریافت می‌کنند.

طاهری‌زاده بیان کرد: در کشور میانگین معلولیت ما ۱.۷ است ولی در گلستان با ۲.۶ بالاترین میزان معلولیت‌ را شاهد هستیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.