1402-09-06 14:57
535
0
87635
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان خبر داد:

فرصت مجدد به 109 گلستانی

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان از آزادی ۱۰۹ زندانی از طریق پویش‌های مختلف در مناسبت‌های مذهبی و بخشش ۳ محکوم به قصاص در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما» احمد جعفری، صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی شش‌ماهه نخست امسال ۱۰۹ زندانی از طریق پویش‌های مختلف در مناسبت‌های مذهبی آزاد شده و ۳ محکوم به قصاص بخشیده شدند.

 وی افزود: همچنین در این شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، بیش از ۶۷ هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شده که ۲۳ هزار و ۸۲۳ فقره معادل ۴۵ درصد منجر به سازش شده است؛ ۸ پرونده قصاص نیز با سازش مختوم شده و ۱۶۲ زندانی نیز آزاد شده‌اند.

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان گفت: تا انتهای سال نیز استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی از جمله ریش‌سفیدان، صلح یاران، هیئت‌امنای مساجد محله محور و تشویق اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف را مدنظر داریم.

 جعفری با تأکید بر اینکه افزایش صلح سازش باعث افزایش امنیت روانی جامعه می‌شود، گفت: مضافاً اینکه در وقت اصحاب دعوی صرفه‌جویی شده و سرعت در رسیدگی و کم‌هزینه بودن از مزایای ایجاد سازش است.

 وی با اشاره به اهداف افزایش صلح و سازش در جامعه گفت: افزایش و ارتقای فرهنگ صلح و سازش باعث کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی شده و منجر به پیشگیری از وقوع بزه و جلوگیری از تشکیل پرونده در دل دعوا می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.