1402-09-05 09:48
472
0
87610
کارشناس آموزش صنعت راه و ساختمان عنوان کرد:

صدور ۱۵ هزار پروانه مهارت برای کارگران ساختمانی در گلستان

کارشناس آموزش در صنایع اداره کل فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: تا کنون ۱۵ هزار نفر از کارگران ساختمانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده و دارای کارت مهارت هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما» به نقل از پایگاه خبری بازار، حمیدرضا کریم‌زاده در گفتگویی اظهار کرد: متولی برگزاری آموزش‌های غیررسمی سازمان فنی و حرفی ای کشور بوده و آموزش‌های رسمی به عهده آموزش‌وپرورش و وزارت علوم است.

 زیبا بیان اینکه حوزه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بسیار متنوع است و در زندان‌ها، پادگان‌ها و حوزه‌های سیار و ثابت آموزش‌ها به جامعه هدف ارائه می‌شود، گفت: یکی از حوزه‌هایی که به‌طورجدی پیگیر برگزاری دوره‌های آن هستیم صنعت ساختمان است.

 این کارشناس آموزش در صنایع اداره کل فنی و حرفه‌ای استان گلستان بیان کرد: از سال ۸۸ یارانه‌های ساخت مسکن مهر به سمت حوزه آموزش صنعت ساختمان هدایت شد و از همان زمان تفاهم نامه‌هایی با سازمان نظام‌مهندسی، انجمن انبوه‌سازان و انجمن پیمانکاران منعقد شد تا کارگران ساختمانی برای برگزاری دوره‌های آموزشی شناسایی شوند.

 وی ادامه داد: در ابتدا استقبال چندانی از این آموزش‌ها نشد؛ اما پس از اینکه لایحه هدایت کارگران دارای مدرک مهارتی به سمت بیمه‌های تأمین اجتماعی و برخورداری آنها از این مزیت، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، استقبال از دریافت آموزش‌ها بسیار افزایش پیدا کرد.

 کریم‌زاده با یادآوری اینکه تا کنون برای ۱۵ هزار کارگر ساختمانی در گلستان پروانه مهارت صادر شده است، اضافه کرد: به دنبال اجباری کردن به‌کارگیری از کارگران دارای پروانه مهارت توسط پیمانکاران بودیم که در حال حاضر این بند در پروژه‌های دولتی اجرایی می‌شود.

 این کارشناس آموزش صنایع بیان کرد: مدارک فنی و حرفه‌ای در ۱۸۷ کشور دنیا اعتبار داشته و قابل ترجمه است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.