1402-08-22 14:56
353
0
87418
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان خبر داد:

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در گمیشان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: هنرستان ۶ کلاسه حاج رجبقلی آرخی در روستای آرخ بزرگ شهرستان گمیشان افتتاح شد.

به گزارش «گلستان ما»، وحید فراهی امروز در گفتگو با خبرنگاران، گفت: این مدرسه ۶ کلاسه باهمت و مشارکت خیر نیک‌اندیش حاج رجبقلی آرخی با زیربنای آموزشی ۷۴۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به‌صورت مشارکتی افتتاح شد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان افزود: این هنرستان برای تحصیل دانش‌آموزان پسر در رشته‌های فنی و کاردانش در پنج رشته تحصیلی احداث شد.

 فراهی با بیان اینکه امیدوارم این طرح آموزشی بتواند نقشی در توسعه این شهرستان ایفا کند، بیان کرد: با افتتاح این هنرستان ۱۳۰ دانش‌آموز از ۱۷ روستای شهرستان برای رشته‌های فنی و تخصصی مشغول به تحصیل می‌شوند.

 وی به نقش پررنگ خیرین در توسعه فضاهای آموزشی گفت: بخشی از فضاهای آموزشی کشور مدیون کار خیرخواهانه خیرین مدرسه‌ساز است که قدردان همه این عزیزان هستیم؛ ولی به دلیل کمبود فضای آموزشی در استان باز همچنان ما نیازمند کمک خیرین گران‌قدر در این حوزه هستیم.

گفتنی است؛ براساس آخرین آمارهای موجود، در استان گلستان، ۶۲۰ مدرسه خیرساز با ۲۵۶۰ کلاس درس وجود دارد. این مدارس، در مجموع، ظرفیت پذیرش بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز را دارند.

از این تعداد، ۳۰۰ مدرسه خیرساز در مناطق روستایی و عشایری استان گلستان واقع شده است. این مدارس، نقش مهمی در بهبود وضعیت آموزشی مناطق کم‌برخوردار استان ایفا می‌کنند.

همچنین، از این تعداد، ۳۲۰ مدرسه خیرساز، در مناطق شهری استان گلستان واقع شده است. این مدارس، معمولاً از امکانات و تجهیزات بهتری برخوردار هستند و می‌توانند به ارتقای کیفیت آموزش در این مناطق کمک کنند.

در سال‌های اخیر، شاهد افزایش مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی در استان گلستان بوده‌ایم. این امر، نشان‌دهنده تعهد و دغدغه خیرین این استان نسبت به امر آموزش و پرورش است.

با توجه به کمبود امکانات آموزشی در برخی از مناطق استان گلستان، نیاز به ساخت مدرسه خیرساز در این استان همچنان وجود دارد. امید است که خیرین این استان، با مشارکت در امر مدرسه‌سازی، نقش مهمی در بهبود وضعیت آموزشی این استان ایفا کنند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.