1402-07-23 15:13
324
0
86937
در راستای تنویر افکار عمومی صورت گرفت؛

واکنش مسئولان گلستان به سنگ‌نوشته‌های تاریخی گرگان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان از انتقال سنگ‌نوشته‌های تاریخی امامزاده عبدالله (ع) گرگان به موزه خبر داد.

به گزارش گلستان ما، در واکنش به سنگ‌نوشته‌های تاریخی امامزاده عبدالله (ع) گرگان رضا غیاثی‌زاده، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرگان و در پی اظهارات رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در فضای مجازی مبنی بر عدم توجه به سنگ‌نوشته‌های تاریخی در محوطه امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان گفت: اداره میراث‌فرهنگی شهرستان گرگان تاکنون از وجود این سنگ‌نوشته‌ها بی‌اطلاع بوده و وظیفه دستگاه‌های دولتی، خصوصی و عام مردم جامعه است که در صورت رویت و یا برخورد با این آثار تاریخی موضوع را به کارشناسان این اداره گزارش کنند که متأسفانه تاکنون گزارشی از سوی آن نهاد به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان گرگان ارسال نشده است.

 وی ادامه داد: به دستور مدیرکل مبنی بر پیگیری موضوع امروز به‌اتفاق معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی استان از این اثر در محوطه امامزاده عبدالله بازدید به عمل آمد.

 غیاثی‌زاده گفت: روز یکشنبه ۲۳ مهر تیم باستان‌شناسی اداره کل جهت بررسی بیشتر و پیگیری جهت انتقال آن به موزه باستان‌شناسی گرگان اقدام خواهند کرد.

 وی یادآورشد: در خصوص انتقال این سنگ‌نوشته‌ها باتوجه‌به اینکه اشیا تاریخی هستند و همچنین مالکیت حقیقی یا حقوقی دارند بررسی لازم صورت پذیرد و روال قانونی آن طی می‌شود.

 سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرگان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از رسانه‌ها در خصوص انتشار این خبر، از تمامی دستگاه‌ها و مردم خوب و فرهنگ‌دوست استان و شهرستان گرگان درخواست کرد در صورت برخورد با این موضوعات آن را به اداره کل میراث‌فرهنگی استان به‌صورت حضوری و یا با شماره‌تلفن ۳-۳۲۲۶۱۸۰۰گزارش کنند.

گفتنی است در روزهای گذشته پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما با انتشار ویدئویی از رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان در خصوص بی‌توجهی میراث فرهنگی و صنایع دستی استان به این سنگ نوشته‌های تاریخی انتقاد کرده بود.

 انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.