1402-07-20 08:24
433
0
86875
رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان:

وقف‌های قرآنی در گرگان کم است

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان گفت: وقف‌های قرآنی در گرگان کم است و 90 درصد موقوفات ما مربوط به اقامه عزاداری سید سالار شهیدان است.

 به گزارش گلستان ما؛ حجت‌الاسلام امین قرائی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: مدیریت فضای قبور و قبرستان‌ها با شهرداری است و در کنار شهرداری به آنها کمک می‌کنیم هر سال قبور تعیین قیمت می‌شود و هزینه نگهداری قبر برای اقوام بر اساس کمیسیون مشخص می‌شود.

 رئیس جدید اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان در خصوص میزان درآمد و هزینه‌های اوقاف به خبرنگاران گفت: عدد مالی را متولیان وقف در جریان هستند و شاید متولیان وقف راضی نباشند که ما درآمد و هزینه‌ها آنها را بیان کنیم، 800 موقوفه در شهر گرگان وجود دارد و ما نمی‌توانیم تک‌تک هزینه و درآمد موقوفه را بیان کنیم.

 قرائی بیان کرد: 23 بقعه متبرکه در ناحیه یک گرگان را مدیریت می‌کنیم و شامل بخش یک و دو ثبتی می‌شود و می‌توانیم با حضور رسانه‌ها به این بقاع متبرکه مراجعه کنیم تا از ظرفیت آن رسانه‌ها آگاه شوند.

 وی افزود: سال گذشته هشت وقف جدید در ناحیه یک گرگان به ثبت رسیده است و مستندات آن را دریافت کردیم و در حال انتقال اسناد آن هستیم.

 این مقام مسئول افزود: وقف برای قرآن در استان کم است و 90 درصد موقوفات استان برای اقامه عزاداری امام حسین (ع) است و شاید یکی از دلایل آن این است که در دوران طاغوت و پهلوی با برگزاری عزاداری و سوگوار حسینی مخالف بودند و به این منظور گرگانی‌ها به وقف‌های متعدد دراین‌خصوص پرداختند و لذا از گرگان به‌عنوان شهر دارالمؤمنین (ع) یاد می‌شود.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.