1402-06-22 18:43
1386
0
86457
یک واقعیت تلخ که مردم از آن رنج می برند؛

بی‌آبی و وسعت شالی‌کاری بزرگ‌ترین پارادوکس گلستان

 وسعت شالی‌کاری در شرق گلستان که با معضل بی‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ بزرگ‌ترین پارادوکس در این استان است.

 به گزارش گلستان ما، ساعت‌ها قطعی آب در برخی از شهرهای استان گلستان تبدیل به بزرگ‌ترین معضل برای شهروندان شده است که در برخی موارد اعتراض آنها را هم دربرداشت که به روش‌های مختلف این اعتراض خود را به گوش مسئولین رسانده‌اند.

 مسلماً بر اساس هشدارهای مسئولین اولین و مهم‌ترین عامل کم‌آبی در استان گلستان، کاهش نزولات آسمانی در این استان است که این خود با تحلیل‌های زیادی از سوی مردم و برخی کارشناسان همراه بود و برخی وجود کارخانه‌های شیمیایی در استان را عامل این مهم می‌دانند و برخی نیز حکمت الهی را دلیل بر این موضوع عنوان می‌کنند.

 به‌هرحال در هر حالت مسئولین از مردم انتظار دارند که در مصرف آب شرب رعایت کنند تا به‌واسطه آن با مشکلات بیشتری در حوزه آبرسانی به نقاط مختلف استان و شهرستان‌ها روبرو نشوند.

 اما یکی از عجایبی که در کنار انتظارات مسئولین از مردم در این حوزه وجود دارد؛ وسعت زیاد شالی‌کاری در این استان با وجود بحران آبی تابستان است که به نحوی هشدارهای مسئولین به مردم را خنثی می‌کند. این یکی از موضوعاتی است که ذهن مردم را به خود مشغول کرده و بزرگ‌ترین پارادوکس است که دراین‌خصوص وجود دارد که آیا منفعت تعدادی اندک شالی‌کار مهم است یا منفعت مردم که در این راستا اقدامی عملی و پیشگیرانه انجام نمی‌شود و یا اگر انجام می‌شود چرا این اقدامات پیشگیرانه تأثیرگذار نیست؟.

 بخشی از وسعت شالی‌کاری در شهرستان های کلاله و گالیکش 

انتهای خبر/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.