1402-05-22 01:23
914
0
86055
مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان خبر داد:

استفاده از ظرفیت‌های فرودگاه کلاله بر آموزش خلبانی

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های فرودگاه کلاله، در حال حاضر با بخش خصوصی برای برگزاری کلاس‌های آموزش خلبانی، چتربازی و بازی‌های هوازی قرارداد منعقد شده است.

به گزارش گلستان ما؛ علی متانت با حضور در دفتر تحریریه گلستان ما، در گفتگو با اعضای این پایگاه خبری تحلیلی گفت: تاکنون 4 سورتی پرواز به فرودگاه گرگان اختصاص داده شده است که به واسطه آن 600 نفر از هم استانی‌‌ها توانستند به پیاده‌روی اربعین اعزام شوند.
وی ادامه داد: با دو شرکت هواپیمایی دیگر نیز رایزنی‌های لازم جهت اختصاص پروزاهای اربعین به فرودگاه گرگان، انجام شده است تا بتوانیم تا ظرفیت یک‌هزار نفر را جابجایی داشته باشیم.
مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از برقراری پروازهای گرگان به استانبول در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با یک شرکت هوایی خارجی در راستای برقراری پروازهای گرگان به استانبول رایزنی شده است و براساس قول این شرکت، پیش بینی می شود مهر ماه آغاز این پروازها را داشته باشیم تا به خواسته مردم استان گلستان جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: برای برقراری پروازهای گرگان اکتائو که مورد تاکید اتاق بازرگانی و معاونت اقتصادی بود؛ با مکاتبات صورت گرفته با شرکت هواپیمایی با توجه به اینکه این خط هوایی برای آن شرکت، خطی ناشناس بود؛ در ابتدا برای تضمین برقراری و استمرار پروازها به مقصد یاد شده؛ چارتر ورود کرد و پس از پایان قرار داد شرکت هواپیمایی با توجه به استقبال مردم گلستان، پروازهای خود را از این فرودگاه ادامه داد.

وی در ادامه گفت: از ابتدای شروع پروزاها به اکتائو تاکنون 7 هزار مسافر در مسیر گرگان به این مقصد جابجایی داشته‌ایم و دومین پرواز خارجی این فرودگاه به مقصد استانبول خواهد بود و در همین بین برای برقراری مجدد پروازهای گرگان به نجف نیز پیگیری‌های زیادی شده است که با انعقاد قرارداد، پس از اربعین، هر هفته یک پرواز به مقصد نجف خواهیم داشت.
وی در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه کلاله نیز گفت: با سفر ریاست جمهور به استان گلستان و تصویب مصوبه در    خصوص جایگاه سوخت فرودگاه کلاله، در سطح کشوری جلسه‌‌ای مشترک استاندار گلستان، آریانپور نماینده شرق گلستان با وزارت نفت و راه شهرسازی برگزار شد که با محوریت وزارت نفت اقدامات اولیه اعم از انتخاب پیمانکاران ذی‌صلاح انجام شده است که به دنبال آن نماینده کلاله و استاندار گلستان در حال پیگیری مجوز ترک تشریفات از هیئت دولت در راستای برگزاری مناقصه هستند.
وی گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های فرودگاه کلاله، در حال حاضر با بخش خصوصی برای برگزاری کلاس‌های آموزش خلبانی، چتربازی و بازی‌های هوازی قرارداد منعقد شده است که این شرکت در حال ساخت و بنا کردن سازه‌های لازم جهت اهداف یاد شده است.
متانت افزود: با استقرار جایگاه سوخت در فرودگاه کلاله و باتوجه به مطالبات سیستانی‌های عزیز، پروازهای استان گلستان به زاهدان از این فرودگاه انجام خواهد شد.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.