1402-04-13 01:05
549
0
85583
دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی تاکید کرد:

تلاش همگانی برای نقش‌آفرینی مردم در تراز ارزش‌های انقلاب

دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی به تلاش همگانی برای نقش‌آفرینی بیشتر مردم در تراز ارزشهای انقلاب اسلامی تأکید کرد.

سید حسین علوی با حضور در پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما گفت: به پاس قدردانی از تلاش مستمر و خستگی ناپذیر و جهادی دوازده ساله گلستان ما، امروز در این پایگاه خبری حاضر شدم، شاید در سطح استان فراز و نشیب‌های زیادی را در حوزه فعالیتهای رسانه ای شاهد بودیم، اما همواره این پایگاه خبری تحلیلی، در مسائل مختلف استان، بویژه بزنگاههای مورد انتظار در وسط میدان بود و اطلاع‌رسانی به هنگام داشت. 
دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی ادامه داد: گلستان ما جنس منتقدانه‌ای که در رسالت رسانه ارزشی هست«یعنی بیان نقاط قوت وضعف و ارائه راهکار» را درحد وسع خود به نحو احسن انجام داده است و قطعا استقبال عده کثیری از چهره‌های نخبگانی و فرهیخته استان از این رسانه، بر اساس همین نوع تفکر و نگاه بوده است، تفکری که علاوه بر آنکه عملکرد مسئولان را به بوته نقد می‌گذارد، ظرفیت نقد‌پذیری خود را نیز بالابرده است جهت رفع نقاط ضعف خود، خود انتقادی مستمر این مجموعه که در بزرگداشت سالگرد تأسیس آن بیشتر خودش را نشان میدهد، چهره ارزشمند دیگر این پایگاه خبری و تحلیلی را نشان می‌دهد.  
وی تأکید کرد: مجموعه ای که تلاش می‌کند فرهنگ ایرانی و اسلامی را حفظ کند و نگاه ارزشی به مباحث جامعه داشته باشد و بر این اساس با تیم مجرب در کنار سایر رسانه‌های جریان انقلاب، قرار گرفته که از آن به عنوان رسانه جبهه انقلاب یاد می‌شود و این مسأله بسیار ارزشمند است. 
دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی، به تلاش همگانی برای نقش‌آفرینی بیشتر مردم، در تراز ارزشهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: گفتمان دولت سیزدهم، مردمی سازی و سهیم‌کردن مردم در کارها برای اجرای حکمرانی مردمی، در راستای تحقق پیشرفت کشور، دولت سازی اسلامی و تحقق تمدن اسلامی است. 
دستیار استاندار گلستان  گفت: در سالهای طی شده انقلاب اسلامی، مردمی سازی در همه شئون حکمرانی، صورت گرفته است، اما نه در حد مورد انتظار رهبر معظم انقلاب فلذا دولت سیزدهم، عزمش اقدام عاجل در زمینه مردمی سازی است . 
علوی در ادامه در خصوص موضوع مردمی سازی خاطرنشان کرد: دستیار استانداران در امر مردمی‌سازی دولت که بعد از دستور ریاست محترم جمهور و ابلاغ حکم جناب عبودتیان به عنوان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در همه استان‌ها شکل گرفت، یک رویکرد جدید و مهم در برنامه دولت مردمی بحساب می آید  و این در ادامه سیره پیامبر اکرم(ص) و سایر حضرات اهل بیت(ع) و همچنین توصیه ها و عملکرد امامین انقلاب بوده است و بروشنی میبینیم در گذشته و حال مدام حاکمان اسلامی به اهمیت حضور همه آحاد جامعه خویش واقف بودند و از این ظرفیت بزرگ مردمی استفاده گردید. 
وی با بیان اینکه نگاه امامین انقلاب، این است که مردم باید قیام کنند «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» ، جهت صلاح  جامعه و تصمیم سازیها، اجرا و نظارت بر امور باید به طور مستقیم یا غیر مستقیم در اختیار امت باشد تا تحت فرمان امام امت عدل و داد را به پا دارند. امام راحل، اعلام می‌کند که حکومت مردمی باشد و نوع حکومت را به رفراندوم می‌گذارد و این حرکت با انتخاب سرنوشت کشور با آرای مردم آغاز شد، معمار کبیر انقلاب فرمودند «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر و این بیانگر آن است که در تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و حتی امنیتی، نقش مردم در نظام، بسیار حائز اهمیت است. وقتی که جمهوری اسلامی از سوی مردم انتخاب شد، امام آنروز را روز فتح و ظفر امت اسلام دانست، امام خمینی(ره) بر امامتِ امت  تاکید داشت. 
این مقام مسئول راهبرد مردمی سازی را در واقع بازگشت به اصل انقلاب دانست و با اشاره به مشارکت‌های مردمی در آغازین انقلاب اسلامی مثل شکل گیری جهاد، کمیته و یا حساب ۱۰۰ امام گفت: از آغاز انقلاب به بعد، انتظار میرفت، حضور مردم در میادین مختلف، روز به روز پررنگ تر شود،لاکن در شئونی این مهم با قوت جلو رفت و در شئونی دیگر، دچار نوسان و ضعف شد، اگر رهبر معظم انقلاب، به حضور مردم بخصوص در چند سال اخیر، تأکید فراوان دارند، یعنی از حد مطلوب این شاخصه، فاصله گرفته ایم، در دهه هفتاد متاسفانه با مدیریت مبتنی بر تفکر حکمرانی غربی، حذف نهادهای مردمی و انقلابی را شاهد بودیم  و همچنین با پیچیده سازی قانون ها، مردم، آرام آرام از عرصه های مدیریتی کنار گذاشته شدند، فلذا مقام معظم رهبری بخشی از این نهادهای مردمی را بازسازی کرد به شکل بسیج سازندگی و اردوهای جهادی و ... هویت مجدد بخشید و با بیانیه گام دوم انقلاب، حضور جوانان را در صحنه، طراحی نمودند. فلذا رئیس جمهورمحترم با این شناخت در دولت مردمی دستوری برای ایجاد دستیار در امرمردمی‌سازی دولت صادر کردند  و در استان گلستان استاندار محترم و پرتلاش ضمن معرفی دستیار مردمی سازی با همه مجموعه‌های خود، در تلاش تقویت و یا ایجاد فرصت حضور و مشارکت‌ همه آحاد مردم میباشد. 
 وی خاطرنشان کرد: درهمه شئون حکمرانی، نقش آفرینی مردم، باعث پیشرفت پایدار کشور خواهد شد و دولت نمی‌تواند به تنهایی بارفعالسازی همه عرصه های کشور را به دوش کشیده و تجربه نیز نشان داده هرجا مردم دخیل بودند، موفقیت حاصل گردید و نمونه آن را در امر مدرسه‌سازی و یا تشکل‌های مردم نهاد در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی شاهد هستیم. 
این مقام مسئول مردمی سازی را ساده کردن کارها برای حضور مردم دانست و  متذکر شد: در امر مردمی‌سازی، دولت وظیفه دارد، تسهیلگری کند و موانع را از سر راه بردارد و این مهم باعث میشود، مردم به پشتوانه حمایتی دولت دلگرم شوند و در صحنه کار و تلاش و تولید و اشتغال و فرهنگ سازی و ... با قوت وارد شوند و در این امر، دولت با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، هیئت‌ها، مساجد و رسانه‌ها و ... به عنوان حلقه‌های میانی بین مردم ودولت، توفیقات فراوان را رقم خواهد زد، به عنوان مثال در امور مردمی سازی دولت، گاها از بروکراسی اداری به عنوان مهمترین مانع مردمی سازی یاد میشود و این بوروکراسی باید به نفع مردمی سازی اصلاح گردد. 
علوی در ادامه به اهمیت حضور مردم در امر نظارت بر فعالیت های دولت تأکید کرد و گفت: مجموعه های مدنی و رسانه‌ها و حلقه‌های میانی، ضمن ایفای نقش واسط بین حاکمیت و مردم، باید بر کلیه فعالیت های دولت نظارت مستمر داشته باشد، مانند نظارت مردمی بر فعالیت نانواییها که به دستور استاندار محترم شکل گرفت این باید در سایر شئون هم ساری و جاری گردد مطابق قانون.   
دستیار استاندار گلستان در امر مردمی‌سازی با اشاره به الگوی به کارگیری مردم در امور خیر و کمک در حوادث و بلایا افزود: ما هرجا الگو به مردم معرفی کنیم، مردم وارد میدان می‌شوند، مانند اداره مدارس، شهرها، روستاها و محلات، بحران سیل گلستان و کرونا، نشان داد دولت به تنهایی نمیتواند کاری از پیش ببرد و اگر مجموعه‌های مردمی پای کار دولت نبودند، این بحران هزینه‌های زیادی را به استان تحمیل می‌کرد و نقش حضور مردم بسیار اثرگذار بود. 
علوی ابراز داشت: اگر می‌خواهیم به حقوق شهروندی، جامعه عمل  بپوشانیم مردم باید حاضر باشند، آگاه باشند ومطالبه‌گر، وظیفه اصلی در این زمینه مهم بر دوش حلقه میانی  است. 
انتهای خبر/۴۲۰۲

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.