1402-04-05 21:35
1333
1
85513
شهردار گرگان تشریح کرد:

از راه‌اندازی بازار قیصریه تا فرهنگسرای مهدویت در گرگان

شهردار گرگان به تشریح مهمترین پروژه‌های شهری از جمله بازار قیصریه و فرهنگسرای مهدویت پرداخت.

به گزارش گلستان ما؛ سیدالنگی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت:  شنبه‌های جهادی  از ۲۲ فروردین آغاز شده و تلاش می‌کنیم با اجرای این طرح رضایتمندی شهروندان را در سال منتج به انتخابات افزایش دهیم.

شهردار گرگان ادامه داد: دشمن به دنبال این است که یاس و ناامیدی را در جامعه حاکم کند و تلاش می‌کنیم ۴۵ هفته طرح شنبه‌های جهادی را تا دهه مبارک فجر اجرایی کنیم و تمام این طرح‌ها و پروژه‌ها باید در این مدت با بهره‌برداری برسد.

النگی بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبار یک هزار و   ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری را به طرح شنبه‌های جهادی اختصاص دادیم.

وی افزود: نمونه این اقدامات افتتاح دو مینی پارک محلی در محله انجیراب گرگان بود و تلاش می‌کنیم که طرح‌هایی که باعث افزایش نشاط عمومی و امیدآوری شهروندان می‌شود اقدام کنیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: دوشنبه‌های شهدایی از دیگر طرح‌هایی است که پیگیری می‌کنیم و در هر دوشنبه با خانواده شهدا دیدار خواهیم داشت و در این دیدار با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: سازمان خدمات شهری و آتش‌نشانی با همکاری بهزیستی و هلال احمر یکشنبه‌ها به مسائل ارتقای ایمنی می‌پردازیم.

این مقام مسئول افزود: در روز جمعه‌ها نیز به منظور دور کردن آسیب‌های اجتماعی به مسئله ورزش اهتمام داریم.

النگی یادآور شد: در روز پنجشنبه  بنا داریم طرحی به عنوان پنجشنبه‌های گردشگری را اجرا کنیم و در این روز بازدید موزه‌ها رایگان می‌شود.

وی افزود: اتوبوس گردشگری گرگان نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود و این اتوبوس مختص فعالیت گردشگری است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رویکرد جدید شهرداری حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است و در عید غدیر برنامه‌ریزی یک جشن خیابانی را در سطح شهر اجرایی کنیم.

النگی متذکر شد: از چهار راه میدان_ خیابان خمینی تا سه راهی بانک ملی را به عنوان خیابان غدیر در نظر گرفته شده و دستگاه‌های اجرایی دیگر در این زمینه با ما همکاری می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۳۰ هزار نفر از این جشن استقبال کنند.

وی گفت: بخشی از مطالبات پیمانکار در پروژه شهربازی گرگان باقی مانده است ماهانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه می‌شود و تلاش ما این بود این پروژه را به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار کنیم و تا این زمان زیرساخت‌های این پروژه را پیگیری می‌کنیم و سایت سورتمه را در  این مکان راه‌اندازی کنیم.

شهردار گرگان به ساماندهی قلعه خندان و اجرای پروژه گردشگری در این قلعه تاریخی تاکید کرد و افزود: برای این منظور هفت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: توسعه معابر یکی دیگر از اقداماتی است که در گرگان پیگیری می‌کنیم و بلوار نیایش باید روانسازی شود و بازگشایی آن در دستور کار است.

شهردار گرگان تاکید کرد: بازگشایی و روانسازی ترافیک محور طبیعت از دیگر موضوعاتی است که پیگیری می‌کنیم.

 

النگی خاطرنشان کرد: بازارچه صنایع دستی در اختیار اتحادیه صنایع دستی گرگان به نام بازار قیصریه در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: بازسازی مسیر پیاده‌رو النگدره با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد، پروژه سرمایه‌گذاری در کمربندی گرگان با همکاری موسسه ملل پیگیری می‌کنیم، گودبرداری آن شروع شده و ۸۰ هزار متر  این طرح زیربنا دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: پل عدالت ۸۸ نیز طراحی آن اتمام شده و احداث این پروژه مشکلات اهالی این منطقه را برطرف می‌کند.

وی افزود: مرکز ماده ۱۶ توسکستان نیز مورد توجه شهرداری قرار گرفته و فونداسیون آن ریخته شده و با راه‌اندازی آن مشکلات جمع‌آوری معتادان متجاهر جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول افزود: آرامستان گرگان یکی دیگر از دغدغه‌های شهرداری و شورای شهر گرگان است و دغدغه آرامستان را در جلسه شورای اسلامی برطرف می‌کنیم و به سمت آرامستان جدید حرکت خواهیم کرد.

النگی یادآور شد: بحث بلندمرتبه سازی در شهر گرگان این طرح تهیه و در کمیسیون ماده پنچ بررسی و برای مسئولان بالادستی ابلاغ شده است.

وی ابراز داشت: اکثر پهنه‌هایی که در این طرح دیده شده در محلات کم‌برخوردار است و تلاش می‌کنیم پهنه‌هایی بزرگتر ببینیم و این طرح به توسعه فضای سبز شهری کمک می‌کند.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: مطالعات بافت تاریخی شهر گرگان از دیگر اقداماتی است پیگیری می‌کنیم و شهروندان در احیای ساختمان خود دچار مشکل بودند و شهرداری متقبل شد آماده ارائه به کمیسیون ماده پنج و ارسال به شورای شهرسازی است.

 

وی افزود: قدمگاه امام حسن عسکری(ع) را به‌عنوان فرهنگ‌سرای مهدویت در نظرگرفتیم.

 

این مقام مسئول از راه‌اندازی کافه دختران  در شهر گرگان و ساماندهی پارک بانوان گرگان خبر داد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

شهروند

تله کابین گرگان چی شد؟ چرا خبرنگاران شما پیگیری نمی کنند؟

0
0
پاسخ
1402-04-05 22:35

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.