1402-03-31 13:06
747
0
85438
دبیر کارگروه همبستگی ملی و هویت ملی وزارت علوم:

بخشی از شعاع شخصیتی امام(ره) در شهید چمران دیده می‌شود

دبیر کارگروه همبستگی ملی و هویت ملی وزارت علوم گفت: به نظر من در شهید چمران بخشی از شعاع شخصیتی امام (ره) متبلور شده بود.

حسن بیارجمندی در گفتگو با گلستان ما با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید چمران اظهارکرد:  در تراز شهید چمران باید بیندیشم چه تعداد استاد در دانشگاه‌ها داریم، قطعا آماری وجود دارد، ولی باید ابعاد شخصیتی اساتید همچون شهید چمران در دانشگاه‌ها نمایان شود، کاری که شهید چمران کرد این بود که در میدان جبهه انقلاب حضور نمایان داشت و اساتید ما باید به تاسی از شهید چمران اینگونه عمل کنند و این نیاز امروز جامعه ما به شمار می رود.

 دبیر کارگروه همبستگی ملی و هویت ملی وزارت علوم ادامه داد: اگر استادی در دانشگاه در تراز شهید چمران باشد ولی حضورش نمایان و به موقع  نباشد وازانقلاب دفاع نکند این تصویر در تراز شهید چمران نخواهد بود حتی اگر این ویژگی ها را در او وجود داشته باشد.

بیارجمندی بیان کرد: زمینه های حضور نمایان اساتید انقلابی را در درون جبهه انقلاب فراهم کنیم و این نیاز امروز جامعه ما به شمار می رود و اگر این روند را از اساتید دانشگاه شاهد باشیم خواهید دید که اساتید دانشگاه پیشگام و راهبر گام دوم انقلاب اسلامی خواهند بود.

وی ابراز داشت: شهید چمران در چهار دهه به عنوان الگوی اساتید کشور است اما هنوز ویژگی های از شخصیت این شهید بزرگوار پناهان مانده که باید به آن بپردازیم، شهید چمران در بهترین دانشگاه تحصیل کرد و در حالی که در آمریکا بستر اشتغال و امکانات رفاهی برای وی فراهم بود ولی مسیر زندگی خود را متناسب با نگرش اعتقادی و معنوی خود در بستر نهضت امام(ره) ترسیم کرد.

این مقام مسئول ابراز داشت: در میدان جبهه مقاومت در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی در لبنان این شهید بزرگوار حضور پیدا کرد و هسته اصلی جبهه مقاومت را شکل داد، این شهید نقش و جایگاه خود را که باید در کلاس درس ترسیم می کرد به وسط میدان نبرد برد و می بینیم امروز شاگران دیروز شهید چمران، فرمانده میدان مقاومت هستند.

بیارجمندی تاکید کرد: شهید چمران شخصیتی  محافظ کار نبود و نگاهش در عمق جنگ و در خط مقدم حمایت از مردم و حمایت از مرزهای جغرافیایی ایران و صیانت از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بود.

وی به نگاه مترقی شهید چمران و حمایت از نیروهای مکتبی در ارتش پرداخت و گفت: مواضع سیاسی این شهید بزرگوار را در قلب تهران بازخوانی کنید و ببیندید نگاه به ارتش و دفاع از کلیت ارتش و بازنشستگان ارتش چگونه بود.

سرپرست دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی واحد گنبدکاووس تاکید کرد: چنین شخصی با این جایگاه علمی، مدیریتی و میدانی به عنوان الگوی اساتید دانشگاه از طرف امام(ره) مطرح می شود و  باید الگوی چمران را کنار این جمله امام(ره) بگذاریم که «دانشگاه مبدا تمام تحولات کشور است »، چهره هایی مثل شهید چمران در جریان پیروزی نهضت و دفاع مقدس اینگونه بودند که تحولات در کشور ایجاد شد.

انتهای خبر/4202

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.