1402-03-28 12:43
656
0
85403
در نشست خبری مطرح شد؛

نگرانی استاندار از لکه‌های نفتی نیروگاه نکا در خلیج گرگان

استاندار گلستان منشا آلودگی نفتی خلیج گرگان را نیروگاه نکا عنوان کرد و گفت: ۸۵ درصد از آلودگی نفتی جمع‌آوری شده است.

به‌ گزارش گلستان‌ ما، علی‌محمد زنگانه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت اعتباری قبل  از دولت سیزدهم اظهار کرد: جمع اعتبارات تملک دارایی در انتهای سال مالی ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۶ هزار و ۲۳۶ است و این در حالی بود که در  سال مالی ۹۹ این عدد نزدیک دو هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان بود.

استاندار گلستان ادامه داد: در سفر رئیس جمهوربه بودجه فرهنگی توجه شده و  برای آموزش و پرورش ۲۹۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که تاکنون ۷۴ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

زنگانه تاکید کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۸۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که تاکنون ۱۰۴ تومان اعتباز اختصاص یافته است.

وی افزود:  در میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در سفر ۱۱۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۲۹ میلیارد ان اختصاص یافته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۳میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبار ۲۰ میلیاردی صدا و سیما در سفر اختصاص یافته است و همچنین  برای بنیاد شهید و امور ایثارگران ۴۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

زنگانه ابراز داشت: در سفر رئیس جمهور ۲۱۸ میلیارد تومان به ورزش و جوانان اختصاص داده شده که ۳۷ میلیارد تومان آن تخصیصی یافته است.

وی گفت: همچنین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ۴۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که همه این اعتبارات تخصیص یافته است

استاندار گلستان به منشا آلودگی نفتی در منطقه  خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: منشا این آلودگی نیروگاه نکاه بوده و ۲۵ تا ۳۰ نفر از نیروگاه نکا در منطقه حضور یافتند و  شروع به جمع آوری این لکه‌ها کرده بودند و ترس ما این بود که به سمت مجتمع پرورشی میگو این لکه‌ها برود.

زنگانه ابرازداشت: براساس ماده ۱۲حفاظت از دریا در برابر آلودگی خود آنها در منطقه حاضر شدند و بلافاصله جلسه‌ای با عزیزان ما برگزار کردیم و آخرین خبری که داریم این است که بیش از ۸۰ درصد این لکه‌ها جمع‌آوری‌ شده و تا سه روز آینده نگرانی در  این بخش نخواهیم داشت.

وی با بیان گلستان ۳۶ روز مواد غذایی کشور را تامین می‌کند، افزود: در ابتدای سال استانداران استان‌هایی که کشاورزان آن گندم کشت می‌کردند جلسه برگزار کردند تا قیمت گندم افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول ابراز داشت: در سال گذشته ۷۶۰ هزار تن گندم با صورت تضمینی خریداری شد و امسال علی‌رغم خشکسالی و کاهش ۲۰۰ میلی‌متر بارندگی  بیش از ۴۷۰ هزار تن گندم را خریداری کردیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.