1402-03-03 19:17
319
0
85065
با محور مطالعات زنان انجام شد؛

جستجوی لذت در جهانی لغزنده!

جستجوی لذت در جهانی لغزنده عنوان نخستین هم‌اندیشی حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان با محور مطالعات زنان است.

به گزارش گلستان ما، جستجوی لذت در جهانی لغزنده عنوان نخستین هم‌اندیشی حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان با محور مطالعات زنان است که با حضور جمعی از اندیشمندان و علاقمندان به این حوزه برگزار شد.

ابتدا مجتبی طالبی؛ نویسنده، پژوهشگر و نمایشنامه و فیلمنامه‌نویس صدا و سیما ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر به ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه معصومه پرداختند و گفتند: معصومه(س) نمونه کامل یک بانوی جریان‌ساز است.

در ادامه مهدیس پورمحمود دانشجوی ارشد رشته مطالعات زنان به ارائه مقاله‌ای با محور جایگاه رسانه‌های تعاملی در بافت زندگی روزمره زنان پرداخت و گفت: فضای مجازی عرصه‌ای برای بازنمایی هویت اجتماعی است و در این میان هویت‌های زنانه نیز مجال بسیاری برای خود ابرازی در این میان یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین فعالان شبکه‌های مختلف اینستاگرام و یوتیوب به نام «نسیم نجفی‌اقدم» در اقدامی عجیب در ساختمان یوتیوب در شمال کالیفرنیا پس از تیراندازی به کارکنان و زخمی کردن چند نفر از کارمندان با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد. گلایه اصلی او حذف ویدئوهایش توسط یوتیوب بود که منجر به کاهش مخاطبانش شده بود.

پورمحمود گفت: این تنها یکی از بی‌شمار شواهد و مصادیقی است که نشان می‌دهد چگونه زندگی مجازی در بستر شبکه‌های اجتماعی، زندگی واقعی را در جهان امروز متاثر کرده است.

وی در ادامه به ذکر دلایل کاملی از اشتیاق زنان به رسانه‌های اشتراکی چون ایجاد فرصت تعامل و دوست‌یابی، تبادل نظر، گفت و گو، درآمدزایی، هویت جدید و مطلوب، اعمال قدرت زنانه و غیره پرداخت.

انتهای جلسه با پرسش و پاسخ و ارائه نظرات و تجربیات حضار پایان یافت.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.