1402-02-31 22:19
679
0
85032
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد:

میزبانی ۲۱ بقعه گلستان از جشن‌های دهه کرامت

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: امسال در دهه کرامت، 21 بقعه متبرکه استان برنامه‌های این دهه را برگزار خواهند کرد.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام حسین مهدیان با تشریح برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: در دنیای کنونی که تشویق و استرس دلها را از یاد خدا غافل می‌کند، این امامزادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی ثروتی معنوی هستند که مردم با حضور در آنها به آرامش می‌رسند.

وی افزود: روز پنجم ذیقعده که در تقویم رسمی کشور به «روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه» نامگذاری شده،فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خداست که باید قدر آن را دانسته و از آن بیشترین بهره‌برداری ممکن صورت پذیرد.

مهدیان گفت: ویژه‌برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده مصادف با ۳۱ اردیبهشت  تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی اهداف این برنامه‌ها را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه،تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقاء جایگاه آنان در جامعه،ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه دانست.

مهدیان با بیان اینکه روز پنجم ذی‌القعده نیز روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نام‌گذاری شده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از 21 بقعه استان گلستان  برای این روز برنامه‌های ویژه‌ای را دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در این مراسم‌ها کاروان زیر سایه خورشید حرم مطهر رضوی و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور دارند، گفت: در این ایام ضمن برگزاری برنامه هایی از قبیل غبارروبی امامزادگان و مزار شهدا، جشن ولادت،محافل انس با قرآن کریم و ایستگاههای صلواتی خادمان هم در بیش از 20  بقعه و مساجد استان اجرای برنامه خواهند داشت.

مهدیان بیان کرد: «تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقاء جایگاه آنان»، «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه»، «زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه»، «ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی» و «برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه» پنج هدف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه پربرکت کرامت است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در 21 بقعه و امامزاده استان گلستان  برنامه‌های منظمی در دهه کرامت برنامه‌ریزی شده که می‌توان به اجرای ویژه‌برنامه‌های این دهه در آستان امامزادگان امامزاده یحیی بن زید (ع)،امامزاده قاسم(ع) دلند رامیان امامزاده عبدالله( ع) گرگان،امامزاده عبداله( ع)روستای زیارت  گرگان، بقعه تکیه بابا پاسنگ گالیکش،امامزاده علی اکبراسپومحله( ع) گرگان، امامزادگان نه تن (ع) گرگان،امامزاده نور(ع) گرگان، امامزاده ابراهیم النگ (ع) کردکوی، امامزده هارون (ع)علی آباد کتول، امامزاده شیخان محمدآباد علی آباد کتول، امامزاده اسحاق(ع)روستای قلمی مینودشت، امامزاده جعفر(ع) مینودشت، امامزاده  بی‌بی سکینه خاتون قلعه قافه مینودشت،امامزاده علیرضا (ع) سرطاق بندرگز، امامزاده سلیمان(ع) گرگان، امامزاده مجید(ع) کردکوی ، امامزاده   حبیب اله (ع) بندرگز، امامزادگان عبداله و فضل اله (ع) کردکوی، امامزادگان محمدبن جعفرو محمدبن زید (ع) آزادشهرامامزاده عبدالله(ع) کلاله اشاره کرد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.