1402-02-29 17:35
663
0
85011
ضرورت بازگشایی النگدره:

کرونایی که در النگدره تمام نشد

پارک جنگلی النگدره که به بهانه کرونا چند سالی است تردد خودرو در آن جریان ندارد قربانی سگ‌گردانان و قاچاقچیان چوب شده است.

گلستان ما-رضا روشنی؛ یک پاکت آبمیوه ۱۷ ساله در النگدره که هنوز تجزیه نشده بود در فضای مجازی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت اما غافل از آنکه این کاربران بدانند در اعماق این پارک جنگلی چه می‌گذرد.

 

ماجرا از آنجا شروع می‌شود که به بهانه کرونا مسیرهای خودرویی این پارک بسته شد، بسته شدن این معابر برروی خودرو باعث شد که تقریبا النگدره کاربری توریستی خود را از دست بدهد.

 

چرا که بسیاری از گردشگران تمایل دارند مثل باباامان و یا سی‌سنگان وسائل خودرویی خود را در کنار پارک مشاهده کنند و از امنیت آن مطمئن شوند و همچنین به وسایل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

 

به زبان دیگر این پارک جنگلی که مورد توجه گردشگران بود و حتی شهرداری و مسئولان شهری با هزینه های زیاد و برگزاری جشنواره پاییز هزار رنگ به معرفی این پارک پرداختند با فقدان استقبال مسافران و رونق گردشگری در این منطقه روبرو شوند‌.

 

ممنوعیت تردد خودرویی در این پارک زمینه سودجویی برخی از قاچاقچیان چوب را نیز فراهم کرد و در حالی که برخی به بهانه طبیعت دوستی شعار عدم بازگشایی این پارک جنگلی را سر می‌دهند ولی در برابر صدای تبرها سکوت کردند و یا نمی دانند در اعماق آن چه می گذرد.

 

از این بدتر آنکه کاربری گردشگری در این پارک به کاربری سگ گردانی تغییر پیدا کرده است و این مکان محلی برای سگ‌گردانی و  نمایش سگهای تزیینی شود به گونه ای که چند وقت پیش خبر حمله سگ کودک خردسال گرگانی که تصاویر آن در فضای مجازی نیز منتشر شد بسیاری از مردم کشوز را آزرده خاطر کرد.

 

از سوی دیگر با توجه به آنکه مسئولان شهری و منابع طبیعی نتوانستند آن گونه که باید از این پارک به عنوان یک فرصت طلایی در حوزه گردشگری توجه و از آن کسب درآمد کنند رسیدگی به  محیط زیست پارک  به شدت کاهش پیدا کرده به‌گونه‌ای که گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که درختان زیادی در این پارک جنگلی به دلیل بیماری در حال سقوط هستند.

 

یکی دیگر از معضلاتی که در این پارک مشاهده می شود جولان افراد بی حجاب و انتشار تصاویر آن ها به‌نام گرگان در فضای مجازی است که مردم شهر دارالمومنین را آزرده خاطر کرده و از مسئولان درخواست کردند که به این معضل در این پارک جنگلی خاتمه دهند .

 

به نظر می‌رسد که کرونا با همه مخاطراتش به پایان رسید اما در پارک جنگلی النگدره این کرونا برای حضور گردشگران و خانواده‌ها ادامه دارد.

 

گرچه گفته می‌شود تردد خودرو به اکوسیستم پارک خسارت می‌زند اما اصولا این تردد در مسیرهای تعریف شده و سطحی پارک است که با مدیریت درست قابل کنترل خواهد بود.

 

 

 

انتهای خبر/4202

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.