1402-01-21 22:18
882
3
84423

واگذاری بیش از ۱۱۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در گلستان

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه‌ و‌ شهرسازی گلستان از تامین بالغ بر ۱۱۰ هکتار زمین در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش گلستان ما، جمشید‌شعبانیان گفت: تعهد استان گلستان برای ساخت مسکن طی یک سال ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد مسکن شهری در ۳۵ شهر استان است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از مجموع این ۳۵ شهر، ۹ شهر بالای ۲۵ هزار نفر در گلستان وجود دارد که برنامه احداث مسکن در این شهر‌ها توسط اداره‌کل راه و شهرسازی در دست اقدام است.

وی افزود: در باقی شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر اداره‌کل راه و شهرسازی تعهد تأمین زمین را بر عهده داشته و اداره‌کل بنیادمسکن انقلاب‌اسلامی گلستان به عنوان کارگزار در حال ساخت مسکن در این شهر‌ها است.

شعبانیان گفت: سهم بنیادمسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی دولت سیزدهم در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی است که بخشی از آن‌ها در شهر‌ها و بخشی در روستا‌ها اجرایی خواهد شد.

وی گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی در سال گذشته، بالغ بر ۱۱۰ هکتار از اراضی تامین شده را برای ساخت مسکن به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان واگذار کرده است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان افزود: این اراضی قابلیت احداث ۱۱ هزار و ۴۱۶ واحد در شهر‌های آق قلا، بندرگز، گمیش تپه، خان ببین، گالیکش، کردکوی، جلین، نوکنده، سیمین شهر، قرق، نگین شهر، آزادشهر، بندر ترکمن، کلاله، سرخنکلاته، مراوه تپه، گنبد کاووس و گرگان را دارد.

شعبانیان گفت: تامین اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی استان ها، از جمله گلستان، با توجه به محدود بودن شهر‌ها به پهنه‌های جنگلی و زراعی و همچنین عدم وجود اراضی ملی و دولتی، فرآیندی زمانبر است و برنامه اداره کل راه و شهرسازی برای رفع کمبود زمین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌باشد.

وی افزود: برنامه اداره کل راه و شهرسازی گلستان برای رفع کمبود و کسری زمین، استفاده و بهره گیری از ظرفیت اراضی بخش خصوصی از طریق توافق است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.