1402-01-21 14:55
597
0
84419
فاجعه در کمین گلستان؛

اعلام هشدار برای ۱۰۰هزار خانه روستایی گلستان/ رتبه نخست گلستان در تامین تسهیلات مسکن روستایی

مدیرکل بنیادمسکن گلستان، گفت: ۱۰۰هزار خانه غیرمقاوم روستایی در گلستان وجود دارد که اگر زلزله‌ای مانند ترکیه و سوریه در گلستان رخ دهد؛ فاجعه‌ای در پیش خواهد بود.

به گزارش گلستان ما، سیدمحمد‌‌حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب‌رسانه اظهار کرد: در استان گلستان بر اساس عدالت توزیع خدمات داریم و در حال حاضر توجه به روستا در اولویت حاکمیت استان است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوعی که باید توجه کرد اقتصاد روستایی است؛ چرا که می تواند کمک کننده به تولید سرانه استان باشد به همین جهت بر اساس نقشه راه کشور بحث آبادانی پیشرفت منظومه‌های روستایی را در اولویت کاری سال جاری خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: مطالعات منظومه‌ها در ۲۷بخش انجام شده و در حال وارد شدن به فاز دوم هستیم که با عملیاتی شدن این طرح، مردم روستایی استان در حوزه اقتصاد شاهد اتفاق‌های مناسبی خواهند بود که در همین راستا، گمیشان در اولویت اجرا قرار دارد.

حسینی یادآور شد: تهیه و بازنگری طرح‌های هادی استان یکی از نیازهای توسعه‌ای استان است تا مردم فضای ساخت و ساز و ماندگاری در روستا را داشته باشند به همین جهت ۴۱۵روستا در راستای طرح هادی نیازمند بازنگری هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه ۱۰۰درصد روستاهای گلستان دارای طرح هادی هستند؛ اذعان کرد: در دو سال گذشته ۲۱۶درصد رشد در بازنگری طرح های هادی روستایی داشتیم.

وی متذکر شد: ۳هزار کیلومتر طول شبکه معابر در روستاها بوده که ۷۵درصد روستاها حداقل یک فاز طرح هادی اجرا شده که از میانگین کشوری نیز اوضاع بهتری داریم.

حسینی بیان کرد: در دو سال گذشته ۴۶۵میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی تخصیص داده شد که ۲۶۳درصد اعتبارات رشد داشته و در سفر ریاست‌جمهور نیز ۳۲۰میلیارد تومان مصوب شد تا برای اجرای طرح‌های هادی گلستان کمک شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به تصویب بودجه ۴۰میلیارد تومانی سفر ریاست‌جمهور برای به‌سازی روستاهای دارای بافت با ارزش، عنوان کرد: در کنار این موضوع ۵۵میلیارد تومان نیز برای ایمن‌سازی روستاها مصوب شد.

وی در خصوص نهضت آسفالت نیز ابراز کرد: این طرح در ۲۷۴ روستا از محل قیر رایگان اجرا شد و نهضت اولیه تا پایان اردیبهشت به پایان می‌رسد؛ اما پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز نهضت آسفالت را داشته باشیم.

حسینی در خصوص حضور ۸ روستا گلستان در میان روستاهای دارای بافت با ارزش عنوان کرد: ۳۲۶روستا شناسایی شده دارای مخاطرات هستند که در ۱۷۱روستا مطالعات انجام شده و ۱۱۱روستا ایمن سازی انجام شده که در برنامه ششم توسعه تکلیف دولت است.


مدیرکل بنیاد مسکن با اعلام هشدار برای خانه های روستایی غیرمقاوم گفت: بیش از ۲۰۰هزار خانه روستایی غیرمقاوم در گلستان وجود داشت که طی ۱۶سال کار مقاومسازی ۵۷درصد از این خانه ها انجام شد؛ اما همچنان  ۱۰۰هزار خانه غیرمقاوم روستایی در گلستان وجود دارد که اگر زلزله‌ای مانند ترکیه و سوریه در گلستان رخ دهد؛ فاجعه‌ای در پیش خواهد بود.

وی افزود: افق مقاوم‌سازی ما ۱۰ ساله است اما نیازمند همراهی مردم در این مسیر هستیم چرا که در شرایط فعلی برای ۲هزار متقاضی کسب پروانه و معرفی وام داشته‌ایم؛ اما این افراد هیچ اقدامی نکرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.