1401-12-16 11:14
895
0
83939
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور:

ادغام پیام‌نور با دانشگاه‌های دولتی «گل به خودی» است/ حذف ۴۰۰ رشته پرطرفدار پیام‌نور در دولت روحانی

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور گفت: ادغام پیام‌نور با سایر دانشگاه دولتی در حقیقت «گل به خودی زدن» است؛ به کدامین گناه این موضوع مطرح شد آیا این غیر از ورود یک نفوذی است.

به گزارش گلستان ما، محمدتقی امینی امروز با تبریک جشن نیمه شعبان در دانشگاه پیام‌نور گرگان اظهار کرد: سال گذشته بدترین سال مالی دانشگاه بود و با کمبود بودجه مواجه بودیم و بحث تجزیه دانشگاه هم مطرح بود.

وی با انتقاد از رقبای دانشگاه پیام‌نور تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند این مرکز عملی فقط برای صدور مدرک دانشگاهی است، درحالیکه ما نسل چهارم دانشگاهی را تربیت می‌کنیم.

امینی ادامه داد: نسل دوم دانشگاه‌ها به سمت آموزش و پژوهش حرکت کرد و نسل سوم دانشگاه کارآفرین بود و نسل چهارم حرکت به سمت دانشگاه اجتماعی است و خدمت به اقشار متوسط به پایین است که پیام‌نور در مسیر حرکت پرورش دانشگاه نسل چهارم گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به شهریه‌های پایین دانشگاه پیام‌نور در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور بیان کرد: این دانشگاه شرایطی ایجاد کرده که هیچکدام از دانشجویان از دریافت وام بی‌نصیب نمانند حتی زمانی که مشغول به کار شدند تسهیلات دریافتی را بپردازند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور گفت: ادغام پیام‌نور با سایر دانشگاه دولتی در حقیقت «گل به خودی زدن» است؛ به کدامین گناه این موضوع مطرح شد آیا این غیر از ورود یک نفوذی است.

امینی با اشاره به تحرکات اخیر در سطح دانشگاه‌های کشور گفت: برخی می‌خواهند مراکز علمی را به هرزگی بکشانند به همین خاطر حرف از حذف پیام‌نور که جمعیت نیم میلیون نفری را در خود جای داده است را به میان آوردند.

وی توضیح داد: در دولت گذشته ۴۰۰ رشته پرطرفدار دانشگاه پیام‌نور را حذف کردند تا این جمعیت دانشگاهی به سمت مراکز غیرانتفاعی هدایت شود و با این کار یک سوم جمعیت دانشگاه پیام‌نور کم شد که ظلم بزرگی صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.