1401-10-19 11:27
1622
0
82881
رئیس پلیس آگاهی گلستان:

۱۳ باند سرقت به عنف در گلستان متلاشی شد/ نظر رئیس پلیس آگاهی گلستان در خصوص پروژه کشته‌سازی رسانه‌های معاند

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: در ۹ ماه سالجاری ۱۳ باند سرقت به عنف (جرائم خشن) متلاشی شده که این باندها به ۵۷ فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش گلستان ما؛ بنا به گفته سرهنگ انتظامی، مجتبی مروتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان از رشد ۹ درصد در میزان وقوع سرقت‌ها خبر داد و گفت: از نظر تعداد سرقت و جمعیت و جغرافیایی استان، گلستان در رتبه دهم در بین استان‌های کشور قرار دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان تاکید کرد:  عمده افزایش سرقت‌ها در جرائم خرد است و یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در طول 9 ماه سالجاری  افزایش کشف داریم و بیش از ۵۱ درصد از این سرقت‌های کشف شده است.

وی بیان کرد: دو درصد سرقت منزل، ۹ درصد سرقت مغازه و فروشگاه‌ها، پنج درصد کیف‌قاپی، هفت درصد اماکن خصوصی کاهش یافته ولی وقوع سرقت خودرو ۱۳ درصد، موتورسیکلت ۱۱ درصد و سرقت احشام 15 درصد رشد نشان می‌دهد.

این مقام مسئول بیان کرد: سایر عناوین سرقت که عمدتاً سرقت‌های خرد، سرقت از باغات و خانه باغ‌ها، اماکن نیمه تمام و سرقت از کابل‌های برق و مخابرات است ۳۵ درصد رشد داشته است.

*افزایش ۱۰۰ درصدی سرقت به عنف و مسلحانه گلستان
مروتی یادآور شد: در حوزه سرقت به عنف(سرقت‌های خشن) و همچنین سرقت‌های مسلحانه نسبت به ۹ ماه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشتیم که بیشترین سرقت‌ها در این بخش مربوط به موتورسیکلت و تلفن همراه بوده است.

وی بابیان اینکه میزان وقوع قتل در استان چهار درصد رشد نشان می‌دهد و بیشترین قتل مربوط به گرگان و گنبدکاووس است، یادآور شد: در حوزه پرونده‌های تشکیل شده در حوزه جعل سه درصد کاهش و در حوزه کلاهبرداری دو درصد رشد را شاهد هستیم.

مروتی بیان کرد: در شهرستان گرگان و گنبدکاووس میزان جرائم سرقت دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته در بندرگز ۹ درصد وقوع جرائم کاهش یافته است.

*رانندگان تاکسی اینترنتی قربانی باند سرقت به عنف در گرگان
وی با اشاره به کشفیات باند‌های سرقت در دو ماه اخیر گفت: چند سرقت به عنف در ماه‌های اخیر در استان گلستان متلاشی شده است، یکی از باند‌ها رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را به دام می‌انداخت و در مسیر‌های حاشیه شهر‌ها تلفن همراه و لوازم خودرو و غیره را به سرقت می‌بردند.

این مقام مسئول بیان کرد: این باند سه نفره شناسایی و دستگیر شدند و تاکنون این افراد ۲۴ فقره سرقت را اعتراف کردند.

مروتی تأکید کرد: سارق معتاد و سوء مصرف مواد مخدر صنعتی داشته و بیشتر این سرقت‌ها در مرکز استان گلستان رقم خورده است.

رئیس پلیس آگاهی همچنین از متلاشی شدن باند سرقت به عنف دیگری در استان خبر داد و گفت: این باند اقدام به سرقت تلفن همراه و موتورسیکلت در استان می‌کرد.

مروتی بیان کرد: همچنین باند سرقت کابل نیز در شرق استان گلستان نیز شناسایی و متلاشی شده است و این باند نیز به ۳۵ فقره سرقت اعتراف کرده است.

وی به افزایش میزان سرقت موبایل در کشور اشاره کرد و گفت: سرقت موبایل در کشور افزایش یافته است و نخست دلیل آن این است که موبایل‌های سرقتی از کشور خارج می‌شود و قابل ردگیری از طریق اپراتور‌های کشور‌های همسایه نیستیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از دلیل دیگر افزایش قمیت گوشی است که باعث شده این گوشی‌های سرقتی اوراق شود و قطعات آن به فروش می‌رسد.

مروتی ابراز داشت: یکی از دلایل دیگر افزایش سرقت موبایل نرم‌افزار‌هایی است که به راحتی سریال‌های گوشی را تغییر می‌دهد و این مسأله باعث افزایش انگیزه سرقت در استان شده است.
وی متذکر شد: در ۹ ماه امسال ۹۸ باند سرقت متلاشی شده است که تقریباً ۳۸۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند و دو هزار و ۴۹ پرونده نیز منجر به کشف شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین در ۹ ماه سالجاری ۱۳ باند سرقت به عنف (جرائم خشن) متلاشی شده که در این رابطه به ۵۷ فقره سرقت اعتراف کردند.

*نظر رئیس پلیس آگاهی گلستان در خصوص پروژه کشته‌سازی رسانه‌های معاند
مروتی بیان کرد: در دو ماه ابتدای اغتشاشات پلیس حتی یک گلوله هم در استان گلستان شلیک نکرد و تلفات ما صفر بود ولی تعدادی از همکاران ما در جریان این اغتشاشات مجروح شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه کشته‌سازی مورد خاصی در استان نداشتیم و در چند مورد رسانه‌های معاند به دنبال آن بودند که از فوت برخی از افراد سوء استفاده کنند، یک مورد در خصوص پرونده خانم پزشکی بود که در تهران زندگی می‌کرد با افسر پرونده صحبت کرده و خانواده دقیقاً از ماجرای اتفاق افتاده باخبر هستند و حتی در مراجع رسیدگی از فردی شاکی شدند و متهم پرونده نیز مشخص نیست و پرونده جرم مشکوکی است که در دست بررسی است.

این مقام مسئول تأکید کرد: حساسیت پرونده‌ها بالا است و در دست رسیدگی است ولی چون متوفا در گلستان تدفین شد برخی می‌خواستند از این فضا سوء استفاده کنند که فضا مدیریت شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.