1401-09-23 19:58
388
0
82631
معاون سازمان علمی و پژوهشی سپاه نینوا گلستان:

داوری56 طرح و ایده فناورانه در معاونت علمی و پژوهشی سپاه نینوا

تاکنون ۵۶‌ایده و طرح در زمینه کشاورزی، عمران، معماری، شیمی و نانو، پزشکی و زیست‌فناوری، مکانیک، برق و کنترل ارائه شده و مورد ارزیابی اولیه و داوری قرار گرفته

به گزارش گلستان ما؛ صابر مسگر در آیین اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری استان گلستان اظهار کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان به رسم هر ساله در راستای شناسایی، تجلیل و تشویق نخبگان و مخترعان اقشار دانشور بسیج، مخترعین و مبتکران واحد‌های فناور اقدام به برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری می‌کند تا ضمن پاسداشت از تلاش‌های انجام‌شده به تقویت پایگاه‌های علمی بسیج کمک شود.
این مقام مسئول به شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر \" تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین\" اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری تولید، اشتغال و مباحث اقتصادی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های زمان کنونی نظام اسلامی در قالب پیام‌های نوروزی و شعار سال متذکر می‌شوند که شعار امسال نیز نشان می‌دهد برای عبور از معضل بیکاری و رسیدن به تولید ملی باید به سراغ تکنولوژی روز و فناوری و مباحث دانش‌بنیانی رفت.
مسگر با بیان اینکه قرارگاه جهاد علم و فناوری سپاه نینوا گلستان در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری وارد میدان شده و توانستیم از دستاورد‌های علمی حمایت کنیم، بیان کرد: تاکنون ۵۶‌ایده و طرح در زمینه کشاورزی، عمران، معماری، شیمی و نانو، پزشکی و زیست‌فناوری، مکانیک، برق و کنترل ارائه شده و مورد ارزیابی اولیه و داوری قرار گرفته و پس از اتمام ارزیابی‌ها از حمایت‌های مادی و معنوی بهره‌مند خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این دستاورد‌های علمی برای معرفی در دو نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار گلستان و نمایشگاه دستاورد‌های علمی بسیج حاضر شدند و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفتند.
این مقام مسئول متذکر شد: در راستای رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوران، مخترعان و مبتکران بسیجی با مسئولان ارشد استانی چالش‌ها و دغدغه‌های آن‌ها شنیده شده و بخشی از آن در دست پیگیری است.
مسگر با تأکید بر اینکه زیر پوشش سرسبز گلستان لایه‌هایی از محرومیت دیده می‌شود، ابراز داشت: رمز عبور از این محرومیت‌ها توجه بیشتر به مخترعان و مبتکران است و بسیج علمی پژوهشی می‌تواند پیشقراول این محرومیت‌ها باشد مشروط به آنکه مسائل دانش‌بنیان و فناورانه در اولویت کار مسئولان استانی و بسیج کشور قرار گیرد.
وی به ظرفیت‌های علمی بسیج استان گلستان اشاره کرد و توضیح داد: ۴۲ پایگاه علمی در سراسر استان گلستان از غربی‌ترین تا شرقی‌ترین و محروم‌ترین نقاط استان از جنله این ظرفیت‌ها است، همچنین وجود سه مرکز رشد در شهرستان‌های گرگان و علی‌آبادکتول که مورد استقبال مبتکران و مخترعان بسیجی است نیاز به تجهیز و توجه ویژه دارد و می‌توان این مرکز را در سطح استان افزایش داد.

این مقام مسئول تأکید کرد: خانه نخبگان بسیج، مرکز هدایت و حمایت و همچنین هیئت‌اندیشه‌ورز که با حضور اساتید برجسته استان و نخبگان تشکیل شده، ‌می‌تواند بازوی توانمند مشاوره و هدایت طرح‌های توسعه‌ای استان باشد.
مسگر حمایت از ظرفیت‌های علمی و بهره‌گیری از این نخبگان را یک ضرورت دانست و گفت: تحقق این مهم می‌تواند ما را به تحقق ایران قوی و گلستان قوی نزدیک و نزدیک‌تر کند. وی از وجود ۴۲ پایگاه علمی در سطح استان گلستان خبر داد و یادآور شد: تاکنون قرارگاه علمی استان ۱۰ جلسه برگزار کرده است، همچنین قرارگاه علمی در سطح نواحی استان ۱۰۰ جلسه برگزار کرد و به مباحث و مشکلات مخترعان و مبتکران پرداخته است.
معاون سازمان علمی و پژوهشی سپاه نینوا گلستان از برگزاری ۶ کارگاه نخبگان در سطح استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح‌های علمی و دانش‌بنیان با معرفی به شرکت پیشگامان و تعاون بسیج و معرفی به معاونت علمی کشور مورد حمایت قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.