1401-09-13 11:34
4238
2
82509
به بهانه روز 16 آذر؛

امنیت علمی جامعه سیبل هدف دشمنان است+فیلم

آفند به شبیخون علمی دشمن را زمانی می‌توانیم پاسخ بدهیم که دانشجویان ما بدانند وظایف‌شان در گام دوم انقلاب اسلامی چیست.

به گزارش گلستان ما؛ ۱۶ آذر به یاد سه دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با شاه پهلوی آنهم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد، توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند روز دانشجو نامگذاری شد.

این روز بهانه‌ای است که به رسالت‌های دانشجو در حوزه اجتماعی و سیاسی جامعه پرداخته شود، دانشجویان باید علاوه بر تحصیل علم مسئولیت‌های اجتماعی خود را نیز بپذیرند.

آثار و تبعات برخی حوادث و اتفاقات در کشور برای سالیان سال باقی می‌ماند و کاهش آلام و درد‌های جامعه و کوتاه کردن مسیر رسیدن به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از موضوعاتی است که قشر فرهیخته دانشگاهی می‌تواند در آن نقش آفرین باشد و لذا امروز بر دوش دانشجو وظایف سنگینی نهاده شده است و باید حس مسئولیت‌پذیری در این قشر افزایش پیدا کند.

کرونا باعث شد که بستر‌های کلاس‌های حضوری برای مدتی به وقفه بیفتد و این مسأله و خلا‌های به وجود آمده اجتماعی باعث شد که دشمنان برای رخنه به اماکن علمی کشور اقدام کنند.

نتیجه این اقدامات آن شد که در ماه‌های گذشته آشوب‌های خیابانی را در کف خیابان از سوی افرادی که فریب امپراتوری‌های دروغ را خورده بودند شاهد باشیم گرچه رفته رفته غبار فتنه کنار رفت ولی هنوز برای برخی افراد فریب خورده باور‌پذیری سناریوی پیچیده دشمنان برای ضربه به انقلاب اسلامی سخت است و به راه خود همچنان ادامه می‌دهند.

آفند به این شبیخون علمی دشمن را زمانی می‌توانیم پاسخ بدهیم که دانشجویان ما بدانند وظایفشان در گام دوم انقلاب اسلامی چیست.

در این راستا دانشجویان تبیین و روشن‌گری را یکی از وظایف اصلی امروز جامعه می‌دانند که باید به آن توجه شود.

برخی دیگر از دانشجویان نیز می‌گویند که باید در این برهه زمانی همه ما گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشیم و از این طریق می‌توانیم اهداف انقلاب اسلامی را پیش ببریم.

برخی دیگر از دانشجویان می‌گویند باید مطالبات خود را در بستر اجتماعی پیگیری کنیم ولی نباید این مسأله باعث شود که از بستر‌های علمی عقب بمانیم.

این‌ها مسائلی است که دانشجویان را می‌توانند در تراز انقلاب اسلامی نگهدارد، در حالی که دشمنان می‌خواهند امنیت علمی جامعه را به خطر بیندازند تنها راه مقابله با دشمنان رسالت‌شناسی امروز دانشجویان است که دانشجویان به بخشی از آن اشاره کردند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.