1401-08-22 10:20
892
0
82260
مشاور رئیس جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی تاکید کرد؛

اقوام ایرانی پازل‌های ایران قوی

مشاور رئیس جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی بابیان اینکه قوام ایرانی پازل‌های ایران قوی هستند، گفت: اقوام را همانند یک پازل هستند که هر چه کنار هم تنیده شوند ایران قوی و مقتدر درست می شود.


شبه گزارش گلستان ما؛ ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس_جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی در مراسم در اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین اظهار کرد: کشور ایران معنای واقعی وحدت اقوام جهان اسلام است و اگر این پازل‌ها کنار هم تنیده شوند، می‌توانیم به ایران مقتدر برسیم.


 مشاور رئیس جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی  ادامه داد: کشور ما رنگین‌کمان اقوام است و اگر این رنگین‌کمان و اقوام به هم نزدیک‌تر شوند، زیباتر و قشنگ‌تر می‌شوند و انسجام ملی رقم می‌خورد.

کریمی بیان کرد: اگر شروع این جشنواره گلستان است، نباید پایان و اختتامیه‌اش در گلستان باشد، بلکه از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتظار داریم که این جشنواره با همین کیفیت عالی و ممتاز در استان‌های دیگر از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان نماینده همه اقوام است و ایران به معنای اقوام است، اقوام نمونه‌های اقتدار کشور و یک فرصت هستند.
 
این مقام مسئول اقوام را همانند یک پازل هستند  که هر چه کنار هم تنیده شوند ایران قوی و مقتدر درست می شود، افزود: گلستان و البته کشور اسلامی ما  رنگین‌کمان اقوام است، هر چقدر اقوام در کنار یکدیگر باشند زیباتر و منسجم‌تر خواهند بود و انسجام ملی را رقم می‌زنند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی تاکید کرد: اقوام در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و در دوران دفاع مقدس نیز با نقش‌آفرینی خود اجازه ندادند .

کریمی با اشاره به اینکه فرقی بین اقوام مختلف نیست، بیان کرد: خداوند و رسول خدا(ص) خط‌کشی نکرد چرا ما باید چنین کاری کنیم؟ شهروند یک و دو وجود ندارد گرچه رنگ‌ها و سلیقه‌ها فرق می کند اما همه ما ید واحد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام از اقوام نشانه‌ای از نشانه‌های خداوند هستند و باید به این نشانه‌ها احترام گذاشت، یادآور شد: اهانت به هیچ کسی روا نیست، همه مردان، زنان و اقوام ما خوب و زیبا هستند و "همه باید دست در دست هم دهیم به مهر تا میهن و گلستان خود را کنیم آباد"

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.