1401-08-15 14:01
477
0
82159
مدیرکل انتقال خون گلستان :

اهدای خون در گلستان امسال 14.14 درصد افزایش داشت

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: امسال 34 هزار و 853 نفر در استان خون اهدا کردند که در مقایسه با سال گذشته 14.14 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش گلستان ما؛  دکتر فاطمه محمدی روز یکشنبه 15 آبان ماه اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون 39 هزار و 952 نفر در استان متقاضی اهدای خون بودند که بعد از معاینات لازم 34هزار و 853نفر موفق به اهدای خون خود شدند.


وی افزود: از این میزان 79 درصد در پایگاه‌های ثابت و 21 درصد در واحدهای سیار اهداء شده است.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان افزود: میزان خون دهی مردان در شش ماه اول سال جاری 94 درصد و از سوی بانوان 6 درصد بوده است.

وی در ادامه گفت:‌ وضعیت ذخایر خون در استان بسیار خوب است و حتی در برخی گروه‌ها شاید بتوانیم ارسال‌كننده خون به استان‌های نیازمند باشیم.

دکتر فاطمه محمدی ادامه داد: خون‌های اهدایی علاوه بر تامین نیاز خونی مراکز بیمارستانی به مصرف دست کم 3هزار بیمار مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی)، تالاسمی و هموفیلی و نیز مصدومان سوانح رانندگی و جراحی‌های پزشکی می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: چهار پایگاه ثابت انتقال خون در گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و علی‌آبادکتول فعال است و بر اساس درخواست تیم‌های سیار خون‌گیری به سایر شهرستان‌های استان مراجعه می‌کنند.

وی درادامه افزود ، جمع‌آوری خون از داوطلبانِ اهدای خون و آماده سازی آن برای نجات بیماران و مصدومان، ایجاد پایگاه در بیمارستان‌ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستان ها از جمله وظایف سازمان انتقال خون ایران است.

دکتر محمدی پایان تصریح كرد: اهدای خون به سبب كمك به هم نوع كه اجر معنوی دارد، تاثیر بسزایی بر سلامتی، كاهش سكته، فعال سازی بیش تر بدن برای تولید خون، پلاكت، كاهش مواد زائد بدن، كاهش استرس و اضطراب و افزایش نشاط و شادی، خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.