1401-06-22 23:01
605
0
81521
با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور؛

افتتاح قرارگاه شهید لولایی با هدف لایروبی رودخانه‌های گلستان

قرارگاه شهید لولایی با هدف لایروبی رودخانه های گلستان و با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افتتاح شد.

 به گزارش گلستان ما؛ با حضور محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گرگان، قرارگاه شهید لولایی مستقر در شرکت آب منطقه ای گلستان فعالیت خود را با هدف لایروبی رودخانه های گلستان آغاز کرد.

این قرارگاه در نخستین ماموریت خود با تجهیزات کامل در رودخانه قره سو مستقر شده است و در روزهای آینده لایروبی این رودخانه را آغاز می کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه لایروبی رودخانه ها موجب کاهش آسیب بارندگی های شدید در مناطق شهری و روستایی می شود افزود: اجرای عملیات لایروبی منجر به تقویت کشاورزی و کاهش مخاطرات سیلاب های احتمالی می شود.

وی افزود: اجرای مستقل این طرح نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است اما با همکاری های صورت گرفته ۳۰ میلیارد تومان به همراه ماشین آلات مهندسی به این استان اختصاص یافته است.

وی گفت : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از ۵۰۰ کیلومتر رودخانه ای که در سال ۱۴۰۱ لایروبی خواهد شد ۱۰۰ کیلومتر از محل منابع شرکت آب منطقه‌ای و ۴۰۰ کیلومتر با منابع قرارگاه لایروبی رودخانه ها انجام می شود.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با هدف بررسی برخی از تهدیدات و بحران های طبیعی گلستان وارد گرگان شد.

بازدید از هوایی از رودخانه ها، بازدید از خلیج گرگان، سدها، اراضی زهکشی شده، بازدید از پروژه علاج بخشی خلیج گرگان و شرکت در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گلستان از جمله برنامه های دیگر آقای نامی در سفر به گلستان است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.