1401-06-13 08:25
420
0
81483
در شورای آموزش و پرورش گلستان مطرح شد؛

فرصت یک ساله مدارس غیرانتفاعی برای مقاوم سازی/ تحصیل 23 هزار دانش‌آموز گلستانی در مدرسه غیرانتفاعی

براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش گلستان به مدارس غیرانتفاعی برای مقاوم سازی یک سال فرصت داده شد این در حالی است که گفته می شود 80 درصد مدارس غیرانتفاعی نیازمند مقاوم سازی هستند.

به گزارش گلستان ما؛ به دلیل برداشت غیراصولی سال گذشته فرشتگان علی آبادکتول زیر آوار ماندند ولی آن چیزی که در آن زمان نظر بسیاری از والدین و مسئولان را این حادثه به خود جلب کرد ساختمان های مستهلک مدارس غیرانتفاعی بود، تقریبا بیان می شود 80 درصد از مدارس غیر انتفاعی در گلستان نیاز به مقاوم سازی دارد و بخشی از آن نیز تخریبی هستند.

ولی مشکلاتی از قبیل استیجاری بودن این مدارس و همچنین عدم حمایت های تسهیلاتی برای بهسازی این مدارس باعث شده بود مدارس غیرانتفاعی گلستان از استانداردهای لازم فضای آموزشی فاصله بگیرد، این مسئله مورد توجه شورای آموزش و پرورش استان نیز قرار گرفت.

 سیدرضا نظری در شورای آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: ۴۱۵ مدرسه غیردولتی در سطح استان  مشغول فعالیت هستند و ۲۳ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: مدارس و مراکز غیردولتی سه سال فرصت داشتند براساس ضوابط آموزشگاه در بحث استحکام بنا اقدام کنند ولی در سال ۱۴۰۰ این مهلت به پایان رسیده است.

در این جلسه وحید فراهی، مدیرکل نوسازی مدارس گلستان نیز در این خصوص اظهار کرد: جلسه مهمی در فروردین ما در خصوص مدارس غیردولتی برگزار کردیم، براساس آیین نامه استقرار مدارس غیردولتی و ماده ۶ در خصوص ایمنی ساختمان ها برعهده سازمان نوسازی مدارس کشور و ادارات تابعه قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان ادامه داد: در دستورالعمل به نوسازی مدارس اجازه داده که از شرکت مشاور استفاده کند ولی این مسئله ناقض وظایف نوسازی مدارس نیست.

فراهی یادآور شد: بسیاری از مدارس غیردولتی به دلیل آنکه استحکام بنا نداشتند رد شدند، بخشی از فضا تخریبی است و هیچ کسی راغب نیست که در این فضاها مدارس دایر باشد.

وی گفت: کمیته کارشناسی با حضور دستگاه مرتبط تشکیل شده و پیشنهاد این شد که در شهرهای محدودیت فضای آموزشی داریم با تصویب شورای آموزش و پرورش  کارشناشی مقام‌سازی شود و یک سال اجازه داده شود به شکل موقت فعالیت خود را ادامه دهند.

علی محمد زنگانه نیز در این جلسه اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مدارس غیرانتفاعی گلستان در مکان استیجاری هستند و برخی از این بناها قدمت بالایی دارند و به همین دلیل برای صدور مجوز استحکام بنا دچار مشکل می‌شوند.

استاندار گلستان ادامه داد:  ما به مدارس غیردولتی فرصت یک ساله دادیم تا نسبت به مقاوم سازی اقدام کنند به شرط آنکه  اداره کل نوسازی با همکاری معاونت عمرانی و دیگر دستگاه‌های مربوطه فضاهایی که قابلیت کاربری آموزشی دارد را به سرعت در اختیار مدارس غیرانتفاعی بگذارد.

زنگانه بیان کرد: انتظار است از مجموع تسهیلات و منابع بانکی موجود در استان تسهیلاتی در اختیار مدارس قرار گیرد  تا بتوانند هر چه سریع‌تر مدارس نوسازی و مقاوم در اختیار داشته باشند.

وی متذکر شد: مسئولان مدارس غیرانتفاعی تلاش کنند، طی مهلتی که در اختیار دارند مکانی را اجاره کنند که قابلیت صدور مجوز استحکام بنا را داشته باشد

.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.