1401-06-01 10:11
338
0
81308
مدیراجرایی منطقه آزاد اینچه برون خبر داد؛

منطقه آزاد اینچه برون با ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور تسهیل می شود/ تهیه طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون

مدیراجرایی منطقه آزاد اینچه برون گفت: منطقه آزاد اینچه برون با ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور که مورد تاکید رئیس جمهور است کار آن تسهیل می شود.

به گزارش گلستان ما؛ حسن ملک حسینی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: 15 منطقه آزاد در سطح کشور داریم که از مولفه های اساسی برای توسعه تجارت جهانی به شمار می روند.

مدیراجرایی منطقه آزاد اینچه برون ادامه داد: از فروردین سال 1401 استقرار منطقه آزاد اینچه برون انجام شد در منطقه آزاد 12 هزار و 577 هکتار عرصه در اختیار داریم که این منطقه به تصویب دولت رسیده و باید کار انجام دهیم.

ملک حسینی خاطرنشان کرد: در این منطقه باید اقداماتی انجام شود طول اراضی ما 36 کیلومتر و عرض ما به صورت میانگین چهار کیلومتر است و در دو بخش داشلی برون گنبدکاووس و اینچه برون آق قلا قرار دارد.

وی به طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و افزود:  همزمان با اساسنامه کار مطالباتی خود را در خصوص طرح جامعه آغاز کردیم.

این مقام مسئول افزود: ارائه مدل های سرمایه گذاری در منطقه آزاد را بومی می کنیم و امید داریم جذب حداکثری و کیفی و کمی در منطقه آزاد رقم بخورد، در کنار مجموعه استانداری پیگیری اتصال کریدور شمال به جنوب هستیم و این کریدور یکی از امن ترین و نزدیک ترین کریدورهای منطقه به شمار می رود.

ملک حسینی متذکر شد: منطقه آزاد اینچه برون به عنوان یک منطقه آزاد استراتژیک است و با توجه به تحولات بین المللی و جنگ اوکراین و روسیه تاثیر این منطقه آزاد دوچندان شده است و باید مطالبات در خصوص این منطقه آزاد رقم بخورد.

وی افزود: در بحث قوانین منطقه آزاد قانونی به عنوان ماده 65  احکام دائمی برنامه توسعه کشور مورد تاکید رئیس جمهور است که اگر این قانون اجرایی شود راه چند ساله را چند روزه پیش خواهیم رفت.

مدیراجرایی منطقه آزاد اینچه برون افزود: پیگیری جذب اعتبار و تامین اعتبار در قانون بودجه سال 1402 هستیم؛ باید برای منطقه آزاد اینچه برون رقم بخورد و امید داریم مدیران استان و نمایندگان پیگیری این مسئله باشند و در برنامه پنج ساله هفتم توسعه باید موضوع راه اندازی و انجام زیرساخت های منطقه آزاد مد نظر قرار گیرد.

ملک حسینی افزود: با پیگیری انجام شده مبلغ 800 میلیارد تومان در حوزه لجستیک مصوبات سفر رئیس جمهور برای منطقه آزاد است و امید داریم اتفاق خوبی در این بخش رقم خورد.

وی افزود: برآورد اولیه از سرمایه گذاری در منطقه آزاد اینچه برون در دو تا سه ماه آینده خواهیم داشت و بر اساس فازهای تعریف شده؛ بتوانیم منطقه آزاد اینچه برون را پیش ببریم.

مدیراجرایی منطقه آزاد اینچه برون یادآور شد: طرح جامع را هفت ماهه بستیم و با توجه به زمان بندی پیش می بریم و کیفیت طرح جامع برای ما حائز اهمیت است و باید کیفیت مد نظر محقق شود، طی سه تا چهار ماه آینده خروجی اولیه طرح جامع را شاهد خواهیم بود و کار اجرایی آن آغاز خواهد شد و با سرمایه گذاران مختلف نشست های متعددی داشتیم و مقدمات کار را فراهم می کنیم و اولویت ها را براساس اهمیت انجام می دهیم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.