1401-03-05 11:39
373
0
80188
رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان گلستان:

تصمیمات دولت در حوزه اقتصادی می‌تواند فساد را ریشه کن کند

چوپانی گفت: تصمیمی دولت گرفته و این تصمیم بسیار مقدس است و می تواند فساد را ریشه کن کند، از هدفمندی یارانه ها دولت یک ریال هم سود نمی کند و سود آن در مبارزه با قاچاق و رانت است.

به گزارش گلستان ما؛ علی محمد چوپانی در نشست با فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: در سه سال گذشته با پدیده اضمحلال سود در تورم رو به رو بودیم و بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد قدرت خرید جایگزینی مواد اولیه در بنگاه‌های اقتصادی از بین می‌رفت و این مسأله باعث می‌شد روز به روز میزان درخواست بنگاه‌های اقتصادی به تسهیلات سرمایه در گردش افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان گلستان ادامه داد: برای مثال در سال گذشته کارخانجات از کشاورزان ۵۰ میلیارد تومان گندم خریداری کردند باید همان میزان گندم را امسال ۱۱۰ میلیارد تومان خریداری کند و گاهی برخی نگرانی‌هایی وجود دارد و انتظار است که دولت با تشکل‌های بخش خصوصی و اقتصادی در خصوص تصمیماتی که می‌گیرد مشورت کنند.

چوپانی متذکر شد: اگر به صنعت مرغداری کمک نکنیم با افزایش این قیمت‌ها با مشکل رو به رو خواهند شد، تصمیمی دولت گرفته و این تصمیم بسیار مقدس است و می‌تواند فساد را ریشه کن کند، از هدفمندی یارانه‌ها دولت یک ریال هم سود نمی‌کند و سود آن در مبارزه با قاچاق و رانت است.

وی افزود: رشته خمیری از کشور ما به صورت فله‌ای صادر می‌شد و در کردستان عراق میکس می‌شد و آن را با کاه مخلوط می‌کردند و به عنوان خوراک دام مصرف می‌شد و این تصمیم دولت جلوی چنین قاچاق‌هایی را می‌گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: در کل کشور بازرگانی دولتی ایران دانه‌های کلزا را ۱۵ هزار تومان خریداری کرد و به کارخانجات ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و استحصالات آن را به ۲۷ هزار تومان به فروش می‌رسانند و در اتاق بازرگانی نتوانستیم دسترنج کشاورزان را به یغما ببریم و از کشاورزان ۲۳ هزار تومان خریداری می‌کنیم تا از کشاورزان صیانت کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.