1401-03-04 08:18
1411
0
80163

شماره جدید ماهنامه انقلاب منتشر شد

تازه‌ترین شماره ماهنامه انقلاب (شماره 225 و 226) ویژه فروردین و اردیبهشت سال 1401 ، با مدیریت غلامرضا خارکوهی تاریخنگار انقلاب اسلامی منتشر شد.

 این نشریه در قطع  A4به سبک روزنامه‌ای هر شماره در باره موضوعات مختلف تاریخ معاصر استان گلستان تدوین و منتشر می‌شود. این ماهنامه تنها نشریه بخش خصوصی است که بطور ویژه و تخصصی به تشریح تاریخ انقلاب و دفاع مقدس می‌پردازد و مدیر مسئول آن متحمل زحمات زیادی در این راه می شود. خاصه آنکه یارانه مطبوعات نیز به آن تعلق نمی‌گیرد.

در این شماره از نشریه انقلاب شاهد مطالب جدید و متنوعی هستیم که بسیار خواندنی است:

در صفحه اول به عنوان سرمقاله، یادداشتی تحت عنوان فساد و بی حجابی در شهر گرگان چرا؟! " چاپ شده ، و در آن از گسترش این پدیده غیر اخلاقی شدیداً اظهار نگرانی شده است.

در صفه 2 به تجلیل از زحمات و خدمات یک پزشک معروف گرگانی – دکتر محمد حیدری گرجی- پرداخته، و خاطرات ایشان چاپ شده است.

در صفحه 3 اسناد و مطالبی با عنوان "اعتراض گنبدی‌ها به فعالیتهای مُخرِّب حزب توده در تابستان سال 1326ش" آورده شده است.

در صفحه 4 این نشریه به "معرفی چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی در استان گلستان" پرداخته شده که حاوی مصاحبه مشروح خبرگزاری ایبنا با آقای غلامرضا خارکوهی می باشد.   

در صفحه 5 مصاحبه ای در خصوص علل برکناری آیت الله حسینعلی منتظری از قائم مقامی رهبری در سال 68 و و انحرافات سیاسی و ضعف مدیریتی ایشان آورده شده است.

در صفحه 6 خاطرات مفصل مهندس حسین ربیعی عضو سابق شورای شهر گرگان تحت عنوان "تلاشهای فرهنگی یک گرگانی در لبنان، سال 1362 " به چشم می‌خورد.

در صفحه 7 نشریه انقلاب مطلبی تحت عنوان "عروسی سیاسی در روستای یساقی"، شامل خاطرات عروسی آقای حجت حیدرپور در دوران دفاع مقدس می باشد.   

در صفحه 8 این شماره از ماهنامه انقلاب ضمن اشاره به واقعه سقوط هواپیمای یاک در 27 اردیبهشت سال 1380 و شهادت دکتر دادمان وزیر راه و ترابری، و جمعی از نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی: دکتر قندهاری، مهندس هزار جریبی، دکتر محمد صادقی، دکتر عظیم گل، حاج منصور حسینی، مهندس کوهساری، اترک طیار، و معمی هلاکو، مطلبی تحت عنوان "زندگی شهید دکتر قربانعلی قندهاری از زبان خودش" چاپ شده که خواندنی است.

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.