1401-02-19 08:53
619
0
79910
دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع سپاه نینوا استان گلستان:

شبکه‌سازی پخش مویرگی روغن در گلستان / کارخانه‌های روغن کشی با ۱۵ درصد ظرفیت کار می‌کنند/ استقرار همیاران بسیجی در کارخانه های روغن کشی

مهقانی گفت: استقرار همیاران بسیجی نیز به عنوان بازرس مستقر در کارخانه روغن کشی و تولید روغن از موضوعاتی است که نسبت به آن اقدام کردیم تا به انبار‌ها و توزیع نظارت داشته باشند.

سرهنگ پاسدار ابراهیم مهقانی در گفتگو با گلستان ما گفت: در حوزه روغن چند موضوع مهم اتفاق افتاده است و وقایع جنگ اوکراین و روسیه بی‌ارتباط با این موضوع نیست چرا که اوکراین بزرگترین تولید‌کننده دانه روغنی در سطح جهان به شمار می‌رفت.

دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد: کشور‌های مناطقی که در اوکراین حضور دارند و کشور‌های آسیایی میانه بزرگترین تولید‌کننده دانه‌های روغنی آفتاب گردان، کلز و سویا هستند و از سویی دیگر با افزایش قیمت‌های جهانی نهاده‌ها در حوزه روغن کشی رو به رو بودیم.

مهقانی بیان کرد: در سطح استان گلستان چند کارخانه استحصال روغن داریم و باید این روغن‌ها را در دو کارخانه با بخشی از روغن پالم با یک نسبتی آمیخته می‌شود و به روغن سرخ کردنی تبدیل کنیم و باید روغن پالم را وارد کنیم و در این بخش با مسائل اتفاق افتاده با مشکلاتی رو به رو بودیم و هر تکانش در بحث امنیتی در سطح جهان این مسائل را با مشکل رو به رو می‌کند.

وی افزود: در دو کارخانه استحصال روغن نشست تخصصی برگزار کردیم و شیوع نامه‌ای را تدوین کردیم تا بتوانیم این فضا را مدیریت کنیم، بخش بزرگی از روغن توسط صنف و صنعت بلعیده می‌شود و متأسفانه روغن از مصارف خانگی خارج می‌شود و از سویی دیگر این کارخانه‌ها با کمتر از ۱۵ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند و این اثر معکوس دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: کارخانه‌ای که باید روزی ۴۰۰ تن روغن تولید کند روزی ۲۰ تن روغن تولید می‌کند و باید مسئولان به مشکلات و موانع تولید در بخش روغن بپردازند، اولویت نخست ما در استان به بخش خانوار دادیم و از سویی دیگر تأکید کردیم که روغن‌ها در ظروف کوچک ریخته شود چرا که برای صنف و صنعت استفاده از این ظروف کوچک صرف نمی‌کند.

وی ابراز داشت: شبکه توزیع ما مشکلات خاص خود را دارد و بخش بزرگی از شبکه توزیع به دست خانوار نمی‌رساندند و از ظرفیت کاسبان‌امین استفاده کردیم و چیزی حدود ۳۰۰ نفر از کاسبین‌امین که دوره‌های فقه بازار نیز گذراندند از این ظرفیت استفاده کردیم.

مهقانی خاطرنشان کرد: با جهاد کشاورزی نشستی برگزار کردیم و شبکه کاسبین‌امین را راه‌اندازی کردیم، استقرار همیاران بسیجی نیز به عنوان بازرس مستقر در کارخانه روغن کشی و تولید روغن از دیگر موضوعاتی است که نسبت به آن اقدام کردیم تا به انبار‌ها و توزیع نظارت داشته باشند.

وی گفت: ورود و خروج روغن خام و روغنی که به آن پالم افزوده می‌شود باید کاملاً مشخص باشد و موجودی انبار‌های آن‌ها باید ثبت شده باشد و موجودی آن‌ها به نهاد متولی گزارش داده شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: شبکه‌سازی پخش مویرگی روغن تا سطح روستا‌ها توسط بسیج اصناف و مجموعه کاسبین‌امین در دستور کار قرار گرفته است و استفاده از شبکه روستا بازار‌ها و تعاونی‌های روستایی نیز مد نظر قرار گرفته است و با قیمت مصوب روغن را به دست مردم می‌رسانند.

مهقانی یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات بحث فروشگاه‌های اینترنتی است و فروشگاه اینترنتی بازارگرد به منظور عرضه روغن ۸۱۰ گرمی با قیمت مصوب در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.