1401-02-05 19:54
418
0
79714
با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان؛

بررسی طرح کاهش فقر در جوامع هدف

طرح کاهش فقر در جوامع هدف آسیب پذیر با استفاده از مدل مهارت آموزی و توانمندسازی ‏اجتماع محور در مسیر توسعه محلی بررسی شد.

به گزارش گلستان ما؛ جلسه کارشناسی بررسی طرح کاهش فقر در جوامع هدف آسیب پذیر با استفاده از مدل مهارت آموزی و توانمندسازی ‏اجتماع محور در مسیر توسعه محلی با حضور کرایلو سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، یلمه معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل و دیگر کارشناسان دو دستگاه در روز دوشنبه 4 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

کرایلو سرپرست اداره کل گفت: کاهش فقر و فقرزدایی از جامعه و محلات آسیب پذیر استان از طریق افزایش قابلیت ها و مهارت های افراد آسیب پذیر و ارائه ‏حمایت های عملی و انگیزشی امکان پذیر است.

وی افزود: طرح کاهش فقر در جوامع هدف آسیب پذیر با استفاده از مدل مهارت آموزی و توانمندسازی ‏اجتماع محور در مسیر توسعه محلی به منظور اثربخشی بیشتر دوره های مهارتی با کمک و یاری دستگاه های ذی ربط در کاهش فقر توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای پیشنهاد شده است.

طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان ضمن تشریح مشکلات و معظلات محلات آسیب پذیر‏، گفت: باید برای حضور فعال و مشتاقانه افراد در دوره های آموزشی راهکارهایی را در جلسات کارشناسی را مشخص نماییم تا با ایجاد انگیزه بتوانیم افراد را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم.

وی تصریح کرد: با شناسایی توسعه دهندگان کسب و کار علاقمند در محلات اعم از خیرین، بازاریان محلی، معتمدین،مراکز بهزیستی، ‏تشکلهای مردم نهاد، که توانایی افزایش قابلیت های فروش تولیدات را دارند و نیز می توانند در تجهیز و راه اندازی ‏کارگاه های آموزشی نقشی موثر ایفا کنند، هسته های فعال محلات را تشکیل داده و حمایت های برنامه ریزی شده را به ‏صورت برنامه ریزی شده و موثر به اقشار آسیب پذیر برسانند.

شایان ذکر است کارشناسان حاضر در جلسه نظرات خود را در خصوص این طرح مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.